تکذیب خارج شدن ۸۰۰ مگاوات برق نیروگاه نکا از مدار

محسن نعمتی روز سه شنبه ۱۵ تیرماه در نشستی با خبرنگاران که در نیروگاه نکا برگزار شد با تکذیب خبر از مدار خارج شدن ۸۰۰ مگاوات برق این نیروگاه اظهار کرد: هیچ واحدی از مدار خارج نشده است.

وی با اشاره به پیک برق در روز گذشته و مصرف بالا و قطع برق، گفت: مشکلی در تولید برق در نیروگاه نکا نداشتیم و تمام واحدها از پیش آماده بهره برداری در پیک تابستان بود.

مدیرعامل نیروگاه  برق نکا ادامه داد: مصرف برق دیروز به ۶۸ هزار مگاوات رسید که ۱۰ هزار مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

نعمتی با اشاره به اینکه واحدهای ما از مدار خارج نبود، تاکید کرد:  تنها به دلیل پیک رانی بخش گاز، یک واحد به مدت دو تا سه ساعت در روز یکشنبه و ساعت غیر پیک بار با تقاضای شرکت گاز از مدار خارج شد و ربطی به زمان پیک مصرف نداشت و تمام واحدها در مدار بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات مصرف برق استان مازندران و گلستان بوده در حالی که در همین زمان در سال گذشته مصرف ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات بود.

مدیرعامل برق نکا یادآور شد: سال گذشته مردم کرونا را جدی گرفته و بسیاری از صنایع و مغازه‌ها تعطیل بود اما با عادی انگاری و بازگشایی بسیاری از مراکز شاهد مصرف بالای برق هستیم.

نعمتی درباره‌ خروج برق از کشور به کشورهای همسایه  از جمله عراق نیز گفت: تا زمانیکه برق در کشور نیاز باشد قطعا برای کشور استفاده می‌شود اما ممکن است برق به خارج از کشور نیز برود، اطلاع دقیقی در این مورد نداریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.