کم توجهی به مشکلات واحدهای تولیدی کوچک از عوامل کاهش اشتغال در گیلان

عباس علیزاده در جمع خبرنگاران گفت: استان ما از لحاظ سنی به سمت میان سالی پیش می رود و اگر در بخش صنعت از ظرفیت جوانان خلاق و مستعد استفاده نشود در آینده دچار مشکلات بیشتری در این بخش می شویم.

وی ادامه داد: عدم استمرار در پیگیری و کم توجهی به مشکلات واحدهای تولیدی کوچک یکی از عوامل اصلی در کاهش تولید و اشتغال در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: حمایت ها از تلاشگران عرصه تولید که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان در تلاش هستند باید منصفانه باشد. 

علیزاده با تاکید بر توجه بیشتر به واحدهای تولیدی کوچک خاطر نشان کرد: برای حفظ چرخه تولید همه تولیدکنندگان باید از تسهیلات و حمایت های قانونی به صورت عادلانه بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به اختلافات کارگران و کارفرمایان گفت: همواره سعی کردیم در جهت کاهش تنش و بر اساس قانون به اختلاف این دو قشر که لازم و ملزوم یکدیگر در چرخه تولید استان هستند عمل کنیم.

وی اضافه کرد: حمایت و تسهیلگری در امورات کارفرمایان نباید به منزله کم توجهی به قشر زحمتکش کارگر تلقی شود.

علیزاده با بیان اینکه اگر کارگران نباشند تولید معنا ندارد افزود: حمایت، پیگیری و رفع مشکلات کارفرمایان در امر تولید منجر به توسعه و بهبود معیشت کارگران می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تهیه مواد اولیه و مشکلات مالیاتی از جمله عوامل اصلی و گریبان‌گیر تعداد زیادی از تولیدکنندگان است ابراز امیدواری کرد تا دولت جدید با برنامه های خود در سال “تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها ” بتواند این مشکلات را رفع و شاهد گشایش اقتصادی در کشور باشیم.

وی با اشاره به طرح مسکن کارگری و تفاهمنامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی برای احداث خانه های کارگری برای کارگران فاقد مسکن گفت: می توان با حمایت و تامین منابع توسط دولت و آورده نقدی متقاضیان زمینه احداث مسکن ارزان قیمت برای کارگران را فراهم کرد.

علیزاده ادامه داد: واحدهای تولیدی علاقمند به اجرای این طرح ملی می توانند آمادگی خود را  جهت اجرا به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان تصریح کرد: در این طرح به کارگران فاقد مسکن وام یارانه ای داده می شود.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.