تأسیس شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است

موسی خلیل الهی در نشست فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شوراهای حل اختلاف بازگشت شوراهای حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شوراها است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در کشور ما در زمان آیت الله شاهرودی (ره) ایجاد و هدف مداخله دادن مردم در مسائل و مشکلات بدون مراجعه باه دستگاه قضایی بوده و قطعاً آثاری در صلح و سازش وجود دارد که در آرای قضایی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم وعلی الخصوص از تجربه ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسائل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل الهی با تاکید به اینکه فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت  و توان آنها در بین اصناف برای حل مسائل و مشکلات بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شورایارها از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی استان بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده است و شورایارها مستقر شداند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: اولین شوراهای تخصصی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شده که شوراهای حل احتلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شوراهای حل اختلاف تخصصی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد که باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ سازی شده و به منظور توسع صلح و سازش استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرایم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرایم خشن کم است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.