از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

مهمترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته خبرگزاری تاریخ ما را در گزارش زیر می خوانید:

تاکید بر تکریم ارباب رجوع، بازدید مستمر از زندان ها، تلاش برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و قدیمی و… از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی علی القاصی دادستان تهران در جلسه بررسی عملکرد شش نواحی دادسرای تهران بود.

همچنین ضروت استفاده از نهادهای برای بازاجتماعی شدن متهمان و کاهش جمعیت کیفری، تاکید بر شنیدن صحبت های ارباب رجوع، جلوگیری از صدور قرارهای بازداشت موقت، بازدید ماهیانه از زندان‌ها و … از مهمترین موضوعات مطرح شده در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه شش توسط احمد رحمانیان معاون اول دادستان تهران بود.

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه گفت: کسی که برای تظلم‌خواهی به دادسرا آمده، باید به هنگام خروج از عدلیه احساس تسکین و آرامش کند.

رئیس قوه قضاییه در جمع سفرای بیش از ۶۵ کشور جهان و همچنین روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم، گفت: بیایید دست در دست هم با دیپلماسی قضایی بی تاثیر از رفتارهای سیاسی، از دفاع کنیم.

محسنی اژه ای  با بیان اینکه یکی از علل طولانی شدن دادرسی‌ها این است که قضات دارای در رسیدگی به اتهامات متعدد مطرح در یک پرونده و صلاحیت صدور حکم درباره موضوعات متنوع یک پرونده نیستند، گفت: اگر قرار باشد مانند امروز هر اتهام یک پرونده در محاکم و توسط قضات متعدد رسیدگی شود قطعاً این کار زمانبر است و ما به دنبال اصلاح قانون هستیم تا اتهاماتی که در پرونده یک فرد و یا جریان مطرح می شود با شرایط تخصصی توسط یک قاضی رسیدگی شود.

جلسات دادگاه پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد

در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو، به ریاست قاضی صلواتی کیفرخواست 250 صفحه ای متهمان قرائت شد. موضوع اتهامی این پرونده که دارای ۹۹ متهم است، قاچاق سازمان یافته ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه خودرو است که ۱۲ متهم این پرونده شرکت‌های ثبت سفارش خودرو هستند که در زمره متهمان حقوقی قرار دارند.

در جلسه دادگاه، در ادامه کیفرخواست متهمان، ثبت قریب به ۵ هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش به‌صورت غیرقانونی و از طریق نفوذ به سامانه مطرح شد.

در جلسه دادگاه یزدانی‌فر، نماینده دادستان گفت: در پرونده مطروحه گرچه فرایند صدور مجوز ثبت سفارش با محدودیت مواجه شد، اما در همان زمان ثبت سفارش‌هایی صورت گرفته است.

در جلسه نماینده دادستان گفت: متهمین موجبات تضییع حقوق دولت را فراهم کرده‌اند.

آرش ناصر پیرسرایی رئیس حوزه قضایی کهریزک از بازداشت ۱۵ نفر از متهمان در خصوص پرونده تخلفات مالی در شهرداری کهریزک خبر داد و گفت: شهردار اسبق کهریزک نیز یکی از متهمان این پرونده است و با توجه به اینکه پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، احتمال افزایش متهمان وجود دارد.

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

جت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین تلاش ها برای اخذ رضایت در پرونده قتل  غزاله شکور (دختر ۱۹ ساله‌ای که در سال ۹۲  به دست آرمان  کشته‌شد)   گفت: پرونده غزاله شکور یک پرونده ای است که سیر طولانی را  طی کرده و تمام تلاش نیک خواهان این بوده که  ضمن احترام به حق خانواده مقتوله و  تایید اینکه آنها عزیزشان را از دست داده اند و در غم آنها انسان  را شریک بدانند،   برای آرامش این خانواده تلاش شود تا  شاید رضایت خاطر بدست آید و از قصاص صرف نظر کنند و این امر  هم چنان جریان دارد و با هماهنگی دادستانی تهران و هماهنگی ستاد ملی صبر و دبیر محترم ستاد صبر (آقای  محبی) و سایر خیرخواهان و …  ادامه دارد و همه مداخله کردند.   این تلاش ها در جریان است و در هفته آینده هم ادامه دارد.  فضای رسانه ای را به سمتی نبریم که به یک طرف موضوع ظلم شود. نباید فشار روانی  ایجاد کرد و  به خانواده مقتول نباید فشار آورد و باید همدردی کنیم. کسانی که دوست دارند خواهش کنند و بدون فشار روانی  این کار صورت گیرد. در این موارد اگر صلح کنند برای خود آنها و جامعه بهتر است و ان‌شاءالله ختم به خیر شود.

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

بابک بابازاده وکیل مدافع علیرضا صلحی – پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض و در دادگاه بدوی مجددا به قصاص محکوم شده بود_ از تایید حکم قصاص موکلش پس از رسیدگی دوباره در دیوان عالی کشور خبر داد. ‌

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب و تحت حمایت سرویس‌های خارجی کشورهای مختلف الاحوازیه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی و با کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: گرانی‌های اخیر پشت پرده‌هایی دارد و پشت پرده‌های گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند.

از تایید حکم قصاص پزشک تبریزی تا تلاش برای رضایت خانواده شکور

غلامعلی محمدی با حکم ریاست قوه قضاییه به سمت رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منصوب شد.

مرکز رساته قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار اخباری در رابطه با پرونده اکبری طبری و بیژن قاسم‌زاده، نقض رای اکبر طبری از سوی دیوان عالی کشور صحت ندارد و حکم وی عینا در دیوان عالی کشور تایید شده است. همچنین بیژن قاسم زاده بر اساس قانون تا اعلام نهایی نتیجه دادرسی، فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.