رونق دوباره رستوران‌های کرمانشاه/ کاهش 60 درصدی فروش در روزهای کرونایی

سیروس گل‌عنبر در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به زیان بسیار شدیدی که کرونا طی حدود دو سال اخیر به رستوران‌های کرمانشاه وارد کرد، گفت: در روزهای اوج کرونا مردم جرات نمی‌کردند از خانه‌های خود خارج شوند، چه برسد به آنکه رستوران بروند و همین امر بازار رستوران‌ها را نابود کرد.

وی از کاهش حدود 60 تا 70 درصدی فروش رستوران‌ها در ایام کرونا خبر داد و افزود: تنها برخی از رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر فعالیت داشتند و مابقی اکثر مواقع بدون مشتری بودند.

نایب رئیس اتحادیه رستوران‌داران کرمانشاه از درخواست لغو پروانه بیش از 20 رستوران کرمانشاه در ایام شیوع بیماری کرونا یاد و اضافه کرد: هر ماه یک یا دو درخواست ابطال پروانه داشتیم.

وی عمده این درخواست‌ها را مربوط به رستوران‌هایی دانست که مستاجر بودند و از پس هزینه‌های کرایه و… برنمی‌آمدند.

نایب رئیس اتحادیه رستوران‌داران کرمانشاه با بیان اینکه با بهبود شرایط کرونا و خروج کرمانشاه از وضعیت قرمز اکنون شاهد از سرگیری فعالیت رستوران‌ها بدون منع و محدودیت هستیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از رستوران‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بهتر شده است.

به گفته گل‌عنبر، رستوران‌های محدوده طاقبستان بیشتر از سایر نقاط شهر مورد استقبال مردم هستند و مشتری دارند، چون عمدتا هم به صورت روباز فعالیت دارند.

وی یادآور شد: البته تعدادی از رستوران‌ها برای همیشه تعطیل شدند که برخی از آنها از رستوران‌های مشهور شهر بودند.

نایب رئیس اتحادیه رستوران‌داران کرمانشاه با بیان اینکه با وجود برگشت امید به رستوران‌های کرمانشاه باز هم زیان دو ساله آنها جبران نخواهد شد، عنوان کرد: متاسفانه در این مدت هیچ حمایت و یا تسهیلاتی برای رستوران‌ها در نظر گرفته نشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.