امواج رادیو فرهنگ در ندامتگاه تهران بزرگ

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از اداه کل زندان‌های استان تهران، حمیدرضا عزیزیان در آیین آغاز به کار رادیو فرهنگ و سازمان زندان‌ها، ضمن خوشامدگویی به دست‌اندرکاران این شبکه گفت: این مراسم، مطلع گرانقدر و ارزشمندی برای آنانی است که صدای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ما را در سراسر کشور شنیده‌اند.

وی افزود: فعالیت‌های سازمان زندان‌ها متمرکز بر امور اصلاحی و تربیتی است تا مددجویان تحت آموزش‌های بازتوانی اجتماعی و توانمندسازی قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها تصریح کرد: رادیو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌ها و رفیق راه ما ایرانیان است و توانایی آن را دارد که صدای ما را به گوش مسئولان، مردم و نیکوکاران برساند.

وی با اشاره به آغاز “هفته کتاب و کتابخوانی”، گفت: در حال حاضر، دو میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان‌های سراسر کشور وجود دارد و تلاش می‌کنیم زندانیان به کتاب‌های روز دسترسی داشته باشند.

عزیزیان با دعوت از نیکوکاران به حضور در عرصه کمک به زندان‌ها، گفت: خوشبختانه سرانه مطالعه در زندان‌ها بیش از جامعه است ولی خیرین می‌توانند با اهدای کتاب به غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان کمک کنند.

در ادامه این مراسم، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران طی سخنانی گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان زندان‌ها بنا بر آیه ۳۲ سوره مائده، که بر بالای آرم این سازمان نیز نقش بسته، اصلاح و تربیت است: هر کس نفسی را زنده کند، مانند آن است که جامعه را نجات داده است.  

اسماعیل جمیاری افزود: خدمات زندان‌ها در سه بخش تامینی، تربیتی و حمایتی خلاصه می‌شود، همکاران سختکوش و پرتلاش ما به عنوان مجاهدان خاموش در سراسر کشور، با نگهداری و مراقبت از زندانیان و افرادی که راه خطا رفته‌اند و ایجاد امنیت و آرامش جامعه، همراه با دیگر نهادهای جامعه سهیم هستند.

وی تاکید کرد: شخصیت زندانی باید محترم شمرده شود و برای همکارانمان مهم نیست که جرم وی چیست و برای چه مدت زندانی خواهد بود ‌و امکانات در زندان‌ها حتی تحصیل از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه برای همه زندانیان استان تهران یکسان است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران همچنین گفت: بخش سوم امور حمایتی است. بسیاری از خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم زندانی نداشته و گاه حتی از آن اطلاع نداشته‌اند.

وی ادامه داد: برای آنکه آسیب‌های اجتماعی گربانگیر خانواده‌ها نشود، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما راه برای همیاری نیکوکاران باز است و دست‌هایشان را صمیمانه می‌فشاریم تا به یاری خانواده‌هایی بشتابند که در نبود سرپرستشان دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

براساس این گزارش، در ادامه مراسم، از کتاب “خلیفه شویم” که توسط فردی زندانی در ندامتگاه تهران بزرگ نگاشته شده، رونمایی شد و از نویسنده آن تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است، از این پس، شنوندگان رادیو می‌توانند روزهای شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ شنونده امواج رادیو فرهنگ در ندامتگاه تهران بزرگ باشند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.