گفت‌وگوی وزرای خارجه امارات و مصر درباره تحولات کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در حاشیه دوازدهمین دور همایش «صیر بنی یاس» با یکدیگر دیدار کردند. این همایش توسط وزارت خارجه امارات هر ساله برگزار می‌شود.

سامح شکری در جریان این دیدار بر عمق روابط استراتژیک بین دو کشور دوست و همچنین اهمیت تداوم همکاری در مرحله آتی به خاطر تقویت زمینه‌های همکاری اقتصادی و تجاری به ویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری‌های اماراتی در بازار مصری تاکید کرد.

وزرای خارجه امارات و مصر در جریان دیدار با یکدیگر همچنین تحولات کشورهای عربی به ویژه تحولات لیبی، سوریه، یمن و سودان را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین به بررسی راه‌های تقویت امنیت ملی کشورهای عربی در مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور امارات و مصر پرداختند.

سامح شکری همچنین بر موضع ثابت مصر در حمایت از امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارتباط مستحکم بین امنیت ملی مصر و امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات نیز بر عمق روابط استراتژیک کشورش با مصر و حمایت این کشور از رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور و هر آنچه که از امنیت ملی دو کشور حفاظت کند، تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.