انتقاد وزارت بهداشت فلسطین از اهمال پزشکی عمدی در حق اسرا/حماس:اسرائیل راهی جز تسلیم شدن ندارد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: استمرار اعتصاب غذای پنج اسیر فلسطینی به ویژه کاید الفسفوس که وارد صد و بیست و سومین روز اعتصاب خود شده و در مرحله خطرناکی قرار دارد، نیازمند دخالت فوری برای نجات جان آنها، اعمال فشار بر اشغالگران برای عمل به خواسته‌های آنها و پایان یافتن مشکلات آنها است.

القانوع تاکید کرد: اسرای فلسطینی توان مقاومت افسانه‌ای در برابر طرح ظالمانه تمدید بازداشت اداری‌شان و پیروزی بر زندانبانان صهیونیستی را دارند.

سخنگوی حماس با اشاره به همبستگی و حمایت مستمر این جنبش از اسرا تا زمانی که خواسته‌هایشان محقق شوند، گفت: آنچه مدیریت زندان‌های اسرائیل خوانده می‌شود، راهی بجز تسلیم شدن در برابر خواسته‌های اسرا ندارد.

انجمن اسرای فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این پنج اسیر در مخالفت با طرح تمدید بازداشت اداری‌شان یعنی حبس با حکم نظامی و بدون اتهام اعلام شده و یا محاکمه و تمدید این بازداشت هر شش ماه یک بار، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین نیز در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای شرایط بهداشتی این پنج اسیر هشدار داد و از جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و قضایی خواست فورا برای نجات جان آنها اقدامی در پیش بگیرند.

الکیله اظهار کرد: رژیم اشغالگر به سلامت اسرا اهمیتی نمی‌دهد و وضعیت جسمانی آنها را نادیده می‌گیرد.

وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به شرایط بهداشتی دشوار و اهمال پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: وزارت بهداشت به صورت مستمر وضعیت جسمانی این اسرا را پیگیری می‌کند.

او در ادامه گفت: کاید الفسفوس که از ۱۲۳ روز قبل اعتصاب غذا کرده و اکنون در بیمارستان برزلای بستری است، به گفته پزشکان هر لحظه با مرگ مواجه است. علاء الاعرج دیگر اسیر فلسطینی که از ۹۹ روز قبل اعتصاب غذا کرده، بارها به دلیل وخامت شرایط جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده است. هشام اسماعیل ابوهواش نیز که ۹۰ روز از اعتصابش می‌گذرد، وضعیت مشابهی دارد. عیاد الهریمی که از ۵۳ روز قبل اعتصاب کرده، به تازگی از زندان عوفر منتقل شده و لؤی الاشقر هم که ۳۵ روز از اعتاصبش می‌گذرد، شرایط بسیار سختی داشته و وضعیت جسمانی‌اش رو به وخامت است.

الکیله در ادامه تاکید کرد: سکوت در مورد پرونده اعتصاب غذای اسرا به معنای مرگ حتمی آنها است زیرا ۵۵۰ تن از آنها با بیماری‌های مختلفی درگیر بوده و رسیدگی پزشکی نیاز دارند و از این تعداد دستکم ۱۰ اسیر نیز سرطان و تومور دارند.

تعداد اسرای فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۶۵۰ تن است که از این تعداد ۵۰۰ اسیر در بازداشت اداری بوده و ۱۶۰ تن از آنها کودک و ۳۴ تن نیز زن هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.