وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: دو سرباز آذربایجانی زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: در حوالی ساعت ۱۱:۰۰ (به وقت آذربایجان) امروز، تشکیلات نظامی ارمنستان، برای تصرف مناطق مرتفع در نقاط مذکور مرزی و دستیابی به مواضع برتر و نتیجتاً برتری نظامی، دست به اجرای یک عملیات نظامی ناگهانی زدند.

این وزارتخانه نوشت: یگان‌های نظامی ارمنستان، با افزایش تعداد نیروها و گردآوری تجهیزات نظامی ویژه در مواضع رزمی مرزی، به مواضع رزمی ارتش آذربایجان در منطقه کلبجر و لاچین حمله کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر از زخمی شدن دو نیروی آذربایجانی داد و گفت: طرف مقابل (ارمنستان) با به کارگیری تسلیحات با کالیبرهای مختلف و نارنجک اندازها، به سمت مواضع آذربایجان آتش گشوده و در نتیجه آن، طبق اطلاعات اولیه، دو نیروی نظامی آذربایجان مجروح شدند.

این وزارتخانه در ادامه، وضع عمومی این سربازان را مساعد توصیف کرده و گفت: خطری جان آنها را تهدید نمی کند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، “سپاه و نیروهای ارتش آذربایجان  که در مسیر منطقه کلبجر و لاچین مستقر بودند، بلافاصله عملیات اضطراری را برای سرکوب اقدامات نیروهای مسلح ارمنستان انجام دادند. آن‌ها تحرک طرف ارمنی را محدود کرده و به نیروها و تجهیزات آنان آسیب وارد کردند.”

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، “نظامیان ارمنی خلع سلاح و بازداشت شده و تعداد زیادی سلاح با کالیبرهای مختلف و مقدار زیادی مهمات نیز به عنوان غنائم جنگی، کشف و ضبط شد”

وزارت دفاع آذربایجان در پایان، حمله نیروهای ارمنستان برای کسب برتری کوتاه مدت را، از نقطه نظر عملیاتی-تاکتیکی، شکست خورده دانست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.