اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در بوشهر

پرویز شعبانی در نشست مشترک مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: مسائل و اختلافات مربوط به پرداخت عوارض تفکیک، تغییر کاربری و الحاق فرایند انتخاب روستاها و روال انعقاد قرارداد و تخصیص سهمیه قیر رایگان به دهیاری‌ها و نحوه قیمت گذاری زمین متعلق به بنیاد مسکن در روستاها از موارد اختلافی است که امیدواریم با تعامل بیشتر و شفاف سازی قوانین و وظائف مربوط به هر دو نهاد به‌عنوان متولی اصلی و تخصصی امور روستاها، گام‌های سازنده‌ای در پیشرفت و آبادانی و توسعه روستاهای استان برداشته شود.

وی یادآور شد: خدمات‌رسانی به روستاهای استان به طور مستمر انجام می‌شود و پروژه‌های عمرانی در ۳۶۷ روستای دارای دهیاری و همچنین سایر روستاها به شکل مطلوب انجام شده است.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر از اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با پایان پاندمی کرونا شاهد ورود گردشگران به روستاهای استان و رونق گردشگری روستایی باشیم.

علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمران روستایی و بهسازی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در روستاهای استان بوشهر بر آمادگی بنیاد مسکن برای همکاری با مجموعه امور روستایی و شوراهای استانداری با هدف هماهنگی بیشتر و هم افزایی در انجام وظایف و رعایت توازن منطقه ای  در اجرای پروژه ها و توسعه روستایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، در این نشست با طرح پیشنهاد مشارکت ۶۰ به ٤٠ در اجرای پروژه مشترک دهیاری و بنیاد مسکن از محل قیر رایگان، ابراز امیدواری شد که از این طریق مشارکت مطلوب‌تری با هدف کاهش فشار مالی بر دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک‌ از محل قیر رایگان ایجاد شود.

در ادامه ضمن اعلام موافقت اعضا به منظور هماهنگی بیش از پیش در انجام وظایف، مقرر شد نسبت به تنظیم و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هماهنگی معاون امور عمرانی استانداری اقدام و موضوع وام‌های روستایی در نشست مشترک با بانک‌های عامل نیز به ریاست معاون امور عمرانی استانداری به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود.

در این نشست همچنین مقرر شد در ارتباط با تسریع در واگذاری و طرح تجدید نظر ٥٠ درصد روستاها به محدوده روستا، موضوع در جلسه سه گانه مشترک با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و امور اراضی استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.