کمبود نگران‌کننده آب در زنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی پیش از ظهر امروز (۲۹ آبان‌ماه) در پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه زنجان، مشکلات کمبود آب در استان را نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشکل کمبود آب در کشور و در استان طی سنوات گذشته خصوصا سال‌جاری کاملا جدی و نگران‌کننده است؛ بنابراین مدیریت منابع آبی توسط مسئولان امر، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات و نیاز ضروری انسان‌ها و کره خاکی است، افزود: با کاهش نزولات آسمانی طی سنوات گذشته و سال‌جاری و کمبود آب، مشکلاتی در کشور و استان برای مردم به ویژه کشاورزان به وجود آمده که در این شرایط کم‌آبی مدیریت مصرف آب توسط مسئولان امور آب و دستگاه‌های مربوطه امری ضروری است و دستگاه قضایی کوتاهی در این خصوص را هرگز بر نمی‌تابد .

این مسئول با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین در آبیاری مزارع کشاورزی آن هم به صورت قطره‌ای ضمن مدیریت مصرف آب موجب استفاده بهینه از آب برای آبیاری بیشتر مزارع خواهد بود، تصریح کرد: نظارت و حمایت از استفاده از این روش‌ها موجب عدم هدر رفت آب و کاهش منابع آبی خواهد بود.

صادقی‌نیارکی حفر غیرمجاز چاه‌ها را یکی دیگر از مشکلات و معضلات در کمبود آب و استفاده بی‌رویه از منابع آبی در استان  دانست و گفت: هوشمندسازی و کنترل میزان استفاده از منابع آب با نصب کنتورهای هوشمند گامی مهم و موثر در استفاده بهینه از آب است که مسئولان امر اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی با جدیت موضوع کمبود آب و منابع آبی در استان را مورد بررسی و پیگیری کند و مصوبات شورا را برای حصول نتیجه پیگیری و جلسات بعدی گزارش دهد .

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.