سرقت و مواد مخدر؛ بیشترین تخلف اتفاق‌ افتاده در زنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کرمی ظهر امورز (۲۹ آبان‌ماه) در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، اظهار کرد: عمده سرقت‌ها در زنجان سرقت از ویلاباغ‌ها، مزارع و ساختمان‌های نیمه‌کاره است که در این خصوص نیازمند یک تفسیر اساسی هستیم اولا اینکه این ویلا باغ‌ها مجازند یا غیرمجاز و در بافت روستا ها قرار دارند یا نه ؟

وی افزود: باید به سمت تجهیزات بازدارنده در مرحله قبل از وقوع سرقت و بعد از وقوع برویم؛ چراکه برخی سرقت‌ها در حوزه جرایم اقتصادی تعریف نمی‌شوند و اصولا کشف سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها سخت است، لذا رسانه ملی با تولید محتوا و هشدار در خصوص سرقت و کلاهبرداری در پیشگیری از وقوع این جرایم همکاری کند.

این مسئول با اشاره به اینکه سرقت و موادمخدر در صدر جرائم استان قرار دارند، افزود: سارقانی که از زندان آزاد می‌شوند بایستی به پلیس تخصصی اعلام شوند و برای این کار نیازمند سازو کار مناسب و بکارگیری سیستم هستیم.

دادستان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که بخشی از بسترهای وقوع جرم است نیازمند مداخله اداره بهزیستی هستیم آن هم مداخله همراه با تحول و اثرگذاری ارائه راهکارهای مطلوب و عملیاتی برای کاستن از سرقت‌ها و جمع‌آوری معتادان متجاهر مورد توجه است و در بحث مبارزه با جرائم نباید درگیر بودجه بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.