استان سمنان در سرانه استاد به دانشجو رتبه دوم کشور را دارد

‍سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست هیات امنای دانشگاه سمنان اظهار کرد: استان سمنان یک استان به تمام معنا ، دانشگاهی است.

وی با اشاره به نرخ بالای باسوادی در این استان خاطرنشان کرد: سرانه باسوادی استان سمنان به نسبت میانگین کشور ، ۱.۸ درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی و نرخ دانشجویان استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است افزود: علیرغم اینکه استان سمنان از ظرفیت غنی دانشگاه‌های معتبر بهره مند است اما همچنان در حوزه های صنعت ، گردشگری و آب دارای مشکل است.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه ارتباط موثر با دانشگاه ها در برنامه کاری مدیران استان سمنان قرار گیرد ادامه داد: استانداری سمنان جلسات مشترک با مدیران دانشگاه‌ها را برگزار نموده و دست یاری به سوی دانشگاههای استان دراز می کند. 

هاشمی با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای صنعتی استان عدم ارتباط با دانشگاه و انجام پژوهش است اضافه کرد: باید در حوزه پژوهش بر اساس نیاز استان (مسئله محور) اقدام کنیم.

وی بر لزوم فعال سازی اتاق صنعت و دانشگاه در استانداری تاکید و با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه های روستایی تصریح کرد: ما در سطح روستاها به دنبال تولید ثروت و پول هستیم.

استاندار سمنان گفت: ۸۶۵ اثر ثبت شده در استان سمنان وجود دارد اما به موازات آن بالاترین میزان تصادفات کشور با ۱۲ هزار مورد در سال ، در جاده های این استان رقم می خورد که این امر به فقدان پژوهش در خصوص عدم ماندگاری مسافران در استان مربوط می‌شود

وی از گردشگری به عنوان یک صنعت پردرآمد نام برد و خاطرنشان کرد: باید در حوزه گردشگری اقدامات زیرساختی انجام شود.

 استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به بخش پژوهش و تحقیقات تاکید و اضافه کرد: باید نظارت بر خوابگاه ها و همچنین انجام برنامه های پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها تقویت شود. 

 وی گفت: آمادگی داریم تا برای سال ۱۴۰۱ نسبت به عقد تفاهم‌نامه میان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهها در ارتباط با انجام امور پژوهشی اقدام نماییم

هاشمی با بیان اینکه مدیران اجرایی استان باید ارتباط خود را با دانشگاه فعال‌تر کند افزود: سند آمایش سرزمین باید با محوریت توسعه استان باشد

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.