مادورو: شرایط برای از سرگیری گفتگوها با اپوزیسیون مهیا نیست

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا از گفتگوها با اپوزیسیون که در اوت و در مکزیک آغاز شد، خارج شده چون “الکس صعب”، نماینده برجسته ونزوئلایی ربوده و در اکتبر سال جاری میلادی به آمریکا مسترد شد. صعب یک تاجر کلمبیایی است که از سوی واشنگتن به اتهام پولشویی در میامی تحت پیگرد قرار گرفت و دستگیر شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پس از شرکت در انتخابات محلی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: هنوز شرایطی برای از سرگیری گفتگوها با اپوزیسیون در نظر گرفته نشده است. تا وفتی که به ربوده شدن الکس صعب پاسخی داده نشود، گفتگوها بار دیگر از سر گرفته نمی‌شود.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند، صعب حدود ۳۵۰ میلیون دلار را به عنوان بخشی از طرح رشوه خواری مرتبط با نرخ مبادله ارزی تحت کنترل دولت ونزوئلا از طریق ایالات متحده به خارج از این کشور آمریکای لاتین منتقل کرده است.

متحدان مادورو می‌گویند که این اتهامات علیه این تاجر کلمبیایی اقداماتی از سوی واشنگتن برای دامن زدن به جنگ اقتصادی علیه ونزوئلاست.

اپوزیسیون تحت حمایت واشنگتن که به مادورو تاکید کرده‌اند تا به گفتگوها برگردد گفته‌اند که الکس صعب از طریق توافق‌ها و قراردادهای مالی و تجاری با دولت کاراکاس به ثروت رسیده و برای کاستن از درد و رنج مردم ونزوئلا کاری نکرده است.

بر اساس اسناد دادگاه به تاریخ ۱۵ نوامبر سال جاری میلادی در دادگاه منطقه‌ای جنوب فلوریدا، این تاجر کلمبیایی اتهام پولشویی را نپذیرفته است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.