آغاز طرح زمستانی پلیس راه در گیلان

سرهنگ جاور صفاری امروز در رزمایش طرح زمستانی پلیس استان گیلان که در محل ستاد این فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل برخورداری از مناطق جلگه‌ای و کوهستانی و همچنین سه گردنه مهم مواصلاتی، هر سالانه با فرارسیدن فصل زمستان و افزایش برودت هوا شاهد بارش برف و یخبندان راه‌ها خصوصا در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای استان خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس در استان همزمان با سراسر کشور، افزود: طرح امداد زمستانی پلیس راه استان با هماهنگی سایر دستگاه‌های مجری این طرح با هدف ‌ارتقای سطح خدمات ‌رسانی، جلوگیری از انسداد معابر، انضباط‌بخشی در عبور و مرور و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

در ادامه عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به تجربه غافلگیری دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته اقدامات، پیش‌بینی‌ها و سازماندهی‌های لازم باید به گونه‌ای باشد که تجربه گذشته تکرار نشود.

وی افزود: سازماندهی نیروهای مردمی در ایام بارش برف کمک بسیار زیادی به دستگاه‌های اجرایی می‌کند، جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز برگزار شده و وظایف دستگاه‌ها مشخص است اما آنچه که اهمیت دارد سازماندهی دستگاه‌ها می‌باشد که بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار ۳۰۰ کیلومتر راه در گیلان داریم که حدود ۸۰ درصد راه‌ها روستایی هستند البته ۱۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه رشت قزوین یکی از راه‌های شریانی و اصلی است که در حوزه راهداری مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۵۴۲ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری در این طرح مشارکت می‌کنند، ادامه داد: همچنین ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار، بیش از ۳۰۰ دستگاه راهداری نیز در سطح استان استقرار دارند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.