بررسی بهداشتی ۲۰ درصد از مدارس خراسان شمالی در هر هفته

دکتر مریم پورآدینه در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به این که تمام همکاران در شبکه‌های بهداشت موظف به بازدید هفته‌ای ۲۰ درصد از مدارس هستند تا تمام مدارس در چند هفته مجدداً ارزیابی شوند، اظهار کرد: مدارس مشکل دار با ارائه مهلت دو یا سه روزه برای رفع مشکل، دوباره بازدید می‌شوند تا حد نصاب امتیاز چک لیست‌ها را کسب کنند.

وی ادامه داد: پس از اتمام ارزیابی تمام مدارس و بعد از وقفه‌ای یک هفته‌ای دوباره این فرآیند تکرار می‌شود و مدارس مرتب بازدید می‌شود.

وی اعلام کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مطابق با چک لیست‌ها مانند تعداد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درسی، استفاده از ماسک، در دسترس بودن مواد شوینده و ضد عفونی کننده، نحوه سرویس دهی دانش آموزان، بررسی میزان واکسیناسیون دانش آموزان و کادر مدرسه و بررسی برگزاری کمیته سلامت مدرسه در این ارزیابی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

پورآدینه با بیان این که تهویه فیزیکی به ویژه در فصل سرما نیز به کادر مدرسه آموزش داده می‌شود، ادامه داد: بوفه مدارس بازگشایی نمی‌شود و به خانواده‌ها توصیه شده تا صبحانه در خانه مصرف تا از برداشتن ماسک جلوگیری شود.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابراز کرد: براساس توافق با آموزش پرورش، رانندگان سرویس‌های مدارس باید کاملاً واکسینه شده باشند و رانندگانی که واکسینه نشده باشند، لغو قرار داد می‌شوند.

بازرسی و نظارت هزار و ۲۰ مدرسه

پورآدینه اعلام کرد: قبل از شروع بازگشایی مدارس در استان، پایش و نظارت مدارس توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و تقریبا یک هزار و ۲۰ مدرسه در هفته‌های گذشته مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان این که نتایج ارزیابی‌ها به دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اعلام شده است، افزود: مدارسی که حداقل امتیاز را کسب نکردند مجدداً ارزیابی شدند تا بتوانند مدارس را بازگشایی کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.