غفلت مسئولان و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در تالارهای خراسان شمالی

علیرضا نوروزیان در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما اظهار کرد: با وجود تذکرهای انجام شده به صاحبان برخی از تالارها، آن ها مدعی هستند که میزبان و مهمانان به رعایت پروتکل های بهداشتی توجهی نمی کنند.

وی از شهروندان خواست از دورهمی و تجمع در مراسم عروسی و…  خودداری کنند و درصورت حضور در مراسمی حتما ماسک داشته باشند.

وی تصریح کرد: وجود سیستم  تهویه مناسب در تالارها و مکان های شلوغ ضروری است.

نوروزیان همچنین به نگرانی برخی از والدین بعد از بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در مدارس پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و دانش آموزان به تعداد محدود در کلاس های درس حضور دارند، اما در تالارها گاهی اوقات مشاهده می شود مهمانان بدون ماسک در مجلس حضور دارند.

وی از این موضوع ابزار نگرانی کرد و افزود: متاسفانه در برخی از تالارها تعداد مهمانان بیش از ظرفیت مجاز است و علی رغم بازرسی های انجام شده و تذکرهای پی درپی، شاهد دور زدن مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا توسط برخی از تالارداران هستیم.

وی تصریح کرد: کادر اجرایی در مدارس و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما در مراسمی که در تالارها برگزار می شود، مشخص نیست چند درصد از افراد حاضر در تالار واکسن کرونا را زده اند.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه برخی از هم استانی ها مراسم خود را در خانه برگزار می‌کنند که بدون شک تجمع افراد در محیطی کوچک به مراتب تهدیدی جدی‌تر برای سلامت افراد است.

نوروزیان خطاب به والدین گفت: رعایت پروتکل هایی بهداشتی در هر مکانی مهم است و نباید فراموش کنیم ویروس کرونا در کمین نشسته است و در سهل انگاری ما را غافلگیر می کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.