عید مبعث اختتامیه کنگره جهانی محمد(ص) در شیراز برگزار می‌شود

حامد تقوایی یکشنبه ۷ آذر در جمع خبرنگاران بیان کرد: فراخوان این کنگره از ۲۱ اسفندماه سال گذشته با هدف معرفی پیامبر اسلام با زبان هنر به ۷ زبان و  ۲۵ رشته ادبی و هنری منتشر و تا دوم  آبانماه امسال از ۴۰ کشور جهان ۵ هزار و ۷۰۰ اثر مرتبط با اهداف کنگره توسط دبیرخانه دریافت شد.

تقوایی با بیان اینکه کار داوری آثار با حضور ۵۵ داور در حال داوری انجام است، خاطرنشان کرد: نتیجه داوری دهم اسفند ماه امسال با معرفی نفرات برتر هر رشته طی مراسم اختتامیه کنگره اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه این کنگره نخستین و بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین‌المللی در خصوص پیامبر اسلام(ص) است، افزود: آثار ارسال شده به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی بوده و شرکت کنندگان در ۲۵ رشته هنری در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی، پوستر، حروف نگاری، نقاشی خط، نگارگری، عکس، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و نماهنگ آثار خود را ارسال کرده‌اند.

تقوایی گفت: به نفرات برتر هر رشته از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان هدیه پرداخت می‌شود و آثار برتر و منتخب نیز علاوه بر اینکه در قالب یک کتاب چاپ و رونمایی می‌شود، سال آینده در قالب نمایشگاه مجازی و حضوری در معرض دید عموم قرار گرفت.

دبیرکل کنگره جهانی “محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر” همچنین ایجاد شبکه بین‌المللی را از دیگر اهداف این رویداد عنوان و اضافه کرد: این رویداد امروز به جرات بزرگترین اتفاق ادبی و هنری کشور است که توانسته شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر(ص) ایجاد کند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.