از کارآفرینی در تولید عسل تا نبود حمایت و تسهیلات

این کارآفرین کردستانی ۳۲ سال سن دارد و اهل شهرستان زیبای بانە است کە ۱٥ سال از عمر خود را بە این کار اختصاص دادە و برای تعدادی از جوانان شهر خود ایجاد اشتغال کردە است.

کار خود را از صفر شروع کردە و حال پس از گذشت ۱٥ سال همچنان این کار را با عشق و علاقە دنبال و در زمینە زنبورداری و تولید عسل چە بە صورت سنتی و چە بە صورت مدرن مشغول فعالیت است.

سامان محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما می‌گوید: ۱٥ سال است کە در این عرصە فعالیت دارم و راه‌های سخت و دشواری را پشت سرگذاشتەام و در حال حاضر یک مجموعە با ٦ زیرمجموعە دارم کە در این عرصه مشغول بە فعالیت هستیم.

وی عنوان کرد: بسیار مشتاق هستم کە برای جوانانی کە علاقمند بە این کار هستند کلاس‌های آموزشی برگزار کنم، بە ویژە در ساخت ژل رویال این توانایی را در خود می‌بینم کە کلاس‌های آموزشی داشتە باشم.

این کارآفرین بانەای می‌گوید: تاکنون هیچگونە کلاس رسمی و آموزشی برای کسانی کە میخواهند این حرفە را بیاموزند برگزار نکردەام، اما بە صورت آزادانە افرادی را کە بە مجموعە ما مراجعە می‌کنند را در این راە راهنمایی و آموزش می‌دهم.

وی از عدم حمایت سازمان‌ها از مشاغل کارآفرینی گفت: متاسفانە آنچە کە در بحث کارآفرینی بسیار تلخ و مهم است، عدم حمایت سازمان‌های مربوطە از کارآفرینان است.

محمدنژاد اضافە کرد: متاسفانە برخی از سازمان‌ها و ادارات مربوطە برای پرداخت تسهیلات بە کارآفرینان شرایط سختی را لحاظ می‌کنند کە از توان و عهدە کارآفرین خارج است.

وی با تاکید بر اینکە هیچگونە تسهیلاتی دریافت نکردە است، خاطرنشان کرد: چندی است کە برای دریافت تسهیلات ۱۷۰میلیون تومانی بە جهاد دانشگاهی رجوع و جهاد دانشگاهی نیز این کار را بە ادارە کار ارجاع دادند، اما متاسفانە یکی از شرط‌های ادارە کار داشتن تعاونی است کە این کار از عهدە بندە خارج است و تا بە امروز هم هیچگونە تسهیلاتی بە ما پرداخت نشدە است.

محمدنژاد در پایان یادآور شد: یکی از برنامه‌هایم برای آینده، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوانانی است که به این کار علاقه دارند و قصد دارند قدم در این راه بگذارند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.