اوحدی: برنامه‌های روز شهید از فردا آغاز می‌شود/ غبارروبی مزار شهدا در ۱۹ هزار گلزار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز برنامه‌های روز شهید از فردا خبر داد و گفت: غبارروبی مزار شهدا را در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت سرویس اخبار تاریخ ما سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امسال به مناسبت چهل و یکمین سال تاسیس بنیاد شهید و روز شهید یک ستادی تشکیل شد و برنامه های متنوعی در این ستاد برنامه ریزی شده است.

اوحدی تصریح کرد: امسال ۱۵ عنوان برنامه با یک حجم قابل توجهی از اجرا را در سراسر کشور خواهیم داشت. امسال حضور تشکل‌های جامعه ایثارگری را خواهیم داشت. شروع برنامه‌های روز شهید امسال، فردا در حرم امام خمینی(ره) خواهد بود. همچنین غبارروبی مزار شهدا را در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور داریم.

رئیس بنیاد شهید گفت: تجلیل و بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» را داریم که ۱۹ اسفند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. 

وی افزود: با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی های انجام گرفته آیین تجلیل از لشکر فرشتگان نوزدهم اسفند ماه جاری در چهل و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز شهید نیز نامگذاری شده انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه غبار روبی مزار شهدای سراسر کشور نیز به همین مناسبت انجام خواهد شد، تصریح کرد: همچنین با مشارکت دستگاه های مختلف و حضور باشکوه تشکل های ایثارگری در میثاق با آرمان های حضرت امام (ره) و احتزاز پرچم جمهوری اسلامی در مزار شهدای سراسر کشور ۱۵ برنامه فرهنگی دیگر نیز برگزار می شود.

اوحدی تصریح کرد: رونمایی از پنج جلد کتاب، اهدا خون، پویش شهید مهربان که در قالب این برنامه به نیت هر شهید یک فرزند یتیم تحت پوشش قرار خواهد گرفت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است. آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار در بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از کادر بهداشت و درمان نیز روز جمعه برگزار و از  ۲۲ اثر و مستند در حوزه علمی در این جشنواره رونمایی می شود.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در خصوص معرفی و تجلیل از فعالان جامعه ایثارگری ۳۰۰ طرح استارتاپ از جامعه ایثارگری به دبیرخانه همایش ارسال شد که تاکنون کار داوری اولیه انجام و ۸۵ طرح به مرحله دوم راه یافت که در داوری نهایی ۱۲ طرح انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.