حذف تیم سوارکاری پرش کانادا از المپیک به دلیل دوپینگ

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، نیکول واکر سوارکار کانادایی که آزمایش متابولیت کوکائین او در بازی های  “Pan American”  در سال ۲۰۱۹ مثبت شده بود از مسابقات کنار رفت و به طور موقت از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شد. 
 او معتقد است که تست مثبتش ناشی از نوشیدن چای کوکا در پرو بوده است. مصرف این مواد باعث شد تیم سوارکاری نمایشی کانادا در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حذف شود.  واکر استفاده آگاهانه از کوکائین را انکار کرد چرا که برگ کوکا و چای کوکا در پرو و سایر کشور های آمریکای جنوبی غیر قانونی نیست.

محرومیت این سوار کار باعث شد جایگاه او به رتبه ۴۲۶ جهان نزول پیدا کند. 

کانادا یکی از برجسته ترین کشور های پرش دنیا بوده که در المپیک ۲۰۰۸ نقره و در المپیک ریو ۲۰۱۶ مقام چهارمی را کسب کرده است.

درخواست تجدیدنظر نیکول واکر به  “CAS” هیچ تاثیری نداشته چرا که CAS هم آزمایش مثبت او را تایید کرده است. با این تفاسیر تیم پرش کانادا از حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم شد چرا که با جایگزینی نتایج واکر با بهترین سوارکار بعدی کانادایی، کانادا از رده چهارم مسابقات تیمی به هفتم سقوط کرد.

آرژانتین تیمی خواهد بود که به جای آمریکا به مسابقات توکیو ۲۰۲۰ خواهد رفت. 

واکر نوشیدن چای کوکا را دلیل نقض قانون ضد دوپینگ می داند.

با عدم صلاحیت تیم پرش کانادا، این کشور تنها می تواند یک ورزشکار پرش به المپیک ۲۰۲۰  اعزام کند تا در مسابقات انفرادی شانس خود را برای کسب مدال امتحان کند. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.