محوطه ورودی تنگه رغز داراب سنگ فرش می‌شود

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان امروز پنجشنبه 10 خرداد 97 با بیان خبر فوق اظهار کرد: «تنگه رغز نام دره‌ای است در منطقه فسارود واقع در 30 کیلومتری شهرستان داراب و در جنوب استان فارس است که سالانه پذیرای تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی است.»

او با اشاره به عملیاتهای اجرایی طی سال گذشته و امسال در منطقه  افزود: «در سال 96  این اداره کل با مشارکت اداره برق شهرستان اقدام به برق رسانی محوطه ورودی تنگه رغز با اعتباری بالغی بر یک‌میلیارد ریال کرده است. همچنین با مشارکت دهیاری و هیئت‌امنای این جاذبه طبیعی، پروژه سکوسازی و درخت‌کاری در محوطه انجام شد.»

این مقام مسئول ادامه داد: «در سال 97 نیز بر اساس اعتبارات مصوب و تخصیص‌یافته، طرح سنگ‌فرش کردن 2هزار مترمربع محوطه ورودی تنگه و همچنین احداث و استقرار سرویس بهداشتی 10 چشمه با رقمی بالغ بر 3میلیارد و 900میلیون ریال عملیاتی می‌شود.»

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در پایان اضافه کرد: «پروژه سنگ فرش کردن طرح مذکور از ابتدای خرداد ماه جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود تا 3 ماه دیگر پایان یابد.»

تنگه رغز در ۳۰ کیلومتری شهرستان داراب و در جنوب استان فارس قرار دارد. این تنگه از دو طرف با دیواره‌هایی بلند محصور شده‌است. به دلیل وجود چشمه‌های فراوان در این دره ۶۴ آبشار جاری شده که از این تعداد ۱۲ آبشار نیازمند فرود با طناب است. ارتفاع فرودها حداقل ۶ تاحداکثر ۶۵ متر و مابقی آبشارها با پرش در آب قابل گذر است.  حوضچه‌های زیر آبشارها نیز حداقل ۶ و حداکثر ۲۰ متر عمق دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.