معرفی جاذبه‌های گردشگری البرز نیازمند همکاری شهرداری‌ها است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری عصر دوشنبه در جلسه کارگروه صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما عدم تعامل شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی با اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌منظور استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی مسیر ۹۰ کیلومتری کرج – قزوین برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی هیچ‌گونه درآمد ریالی ندارد، گفت: با توجه به همین موضوع پرداخت مبالغ بسیار بالا برای تأمین منابع مالی تابلوهای شهری و بین‌راهی کار محالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اهمیت موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری یک وظیفه عمومی است که برای میراث فرهنگی استان عایدی نخواهد داشت بلکه باعث رونق اقتصادی بیش‌ازپیش استان البرز خواهد شد.

صابری بابیان اینکه در بوم گردی هدف روستاها هستند که باید با حفظ زیست‌بوم و معرفی زندگی با سبک و سیاق و خوردنی و نوشیدنی‌های سنتی بایستی همراه باشد، گفت: از دهیاران استان انتظار می‌رود تا نگاهی ویژه به موضوع بوم گردی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در صورت ایجاد شرایط مناسب و تقاضای کافی برای این اقامتگاه‌های بوم گردی کلاس‌های آموزشی به‌منظور برخورد درست با مشتری و ارائه خدمات استاندارد برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: دهیاران آثار و وسایل قدیمی مصرفی مردم را درگذشته در مناطق تحت سکونت خود شناسایی کنند تا در همان منطقه و روستا یا با ثبت و انتقال آن به مرکز شهرستان مقدمات ایجاد و تأسیس موزه مردم‌شناسی شهرستان نظرآباد انجام شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.