درگیری میان “قسد” و نیروهای ترکیه در حومه شمالی رقه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، یک منبع نزدیک به روسیه در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که توافقنامه‌ای میان روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان روستاهای  معلک و صیدا به خانه هایشان، یک سال پس از آوارگی آنها به دلیل حملات مداوم ترکیه در حومه شهر عین عیسی، واقع در شمال استان رقه منعقد شد.

این منبع افزود: طبق این توافق، بازگشت مردم باید با حفاظت نیروهای روسی حاضر در منطقه و با ضمانت ارتش ترکیه انجام شود. اما با آغاز بازگشت مردم به مناطق خود، این روستاها شاهد بمباران نیروهای وابسته به ترکیه بودند که منجر به عقب نشینی مردم و عدم توانایی بازگشت به خانه های خود شدند.

همزمان، اخباری نیز از پیشروی گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه در این منطقه منتشر شده است.

تلویزیون سوریه نیز از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن ۴ غیرنظامی در اثر تجاوزات ترکیه در حوالی شهر عین عیسی در حومه شمالی رقه خبر داد.

در همین راستا، رسانه های کردی اعلام کردند، در واکنش به حملات ترکیه و گروه‌های وابسته به آن به این منطقه، حمله موشکی از سوی قسد پایگاه وابسته به ترکیه در منطقه صیدا واقع در حومه عین عیسی را هدف قرار داد.

تحرکات نظامی ترکیه در محورهای عین عیسی در حومه شمالی رقه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هدف آن تلاش برای محاصره این شهرک استراتژیک است که راه ارتباطی میان پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در غرب و شرق رود فرات است.

نیروهای ترکیه برای ایجاد پنجمین پایگاه خود در این منطقه تلاش می‌کنند و تجهیزات نظامی سنگین و تجهیزات لجستیکی را به این منطقه منتقل کرده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.