اعتراضات در آمریکا علیه جرایم ضد آسیایی-آمریکایی‌ها

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک تجمع اعتراضی با عنوان “تنفر علیه آسیایی‌ها را متوقف کنید” مقابل تالار شهر فرفیلد ایالت کنتیکت برگزار شد و شامل سخنرانی‌هایی از جانب ویلیام تونگ دادستان کل ایالت، سناتور ریچارد بلامنتال و دیگر مقام‌ها و فعالان آمریکایی بود.

معترضان آمریکایی بنر و پلاکاردهایی با نوشته‌های “تنفر را متوقف کنید! خشونت را متوقف کنید!”، “عشق کجاست؟” و “نژادپرستی پاندمی واقعی است” در دست داشتند.

ایمی گوئررو، یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات، حمله هفته گذشته به یک زن فیلیپینی – آمریکایی در شهر نیویورک سیتی را محکوم کرد.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که این زن ۶۵ ساله با خشونت مورد حمله و ضرب و جرح فرد مهاجم قرار گرفت و عابران هم به تماشا پرداخته و کمکی به او نکردند. فرد مظنون به جرایم مرتبط با تنفر متهم شده است.

ایمی گوئررو تاکید کرد: ما چنین چیزی را تحمل نمی‌کنیم. باید متحد شویم و با یکدیگر عهد ببندیم که ما مداخله خواهیم کرد، حمایت خواهیم کرد و حضور خواهیم داشت.

براساس گزارش سازمان اجتماعی غیرانتفاعی “تنفر علیه جوامع آسیایی آمریکایی‌ها و مردم جزایر پاسیفیک را متوقف کنید” (Stop AAPI Hate)، بیش از ۳۸۰۰ حادثه علیه آسیایی‌ها بین مارس ۲۰۲۰ تا فوریه به این سازمان گزارش شده است.

این گروه که موارد تبعیض، تنفر و بیگانه‌هراسی علیه آسیایی آمریکایی‌ها و مردم جزایر پاسیفیک را در آمریکا ردگیری می‌کند، اعلام کرد این تعداد “تنها بخشی از حوادث مرتبط با تنفر است که در واقعیت رخ می‌دهد.”

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.