تاکید مصر و عربستان بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تحولات اخیر شهر قدس اشغالی، تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است، وزرای خارجه مصر و عربستان همچنین تحولاتی که فلسطین شاهد آن است و یورش‌های رژیم صهیونیستی به محوطه‌های مسجدالاقصی را مورد بررسی قرار دادند. سامح شکری نیز همتای سعودی خود را در جریان تماس‌های مصر در این خصوص قرار داد.

سامح شکری و فیصل بن فرحان در جریان این تماس تلفنی تاکید کردند که طبق قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی باید نقض‌های خود را متوقف کند و ضروری است که حمایت لازم از برادران غیرنظامی فلسطینی فراهم شود.

وزرای خارجه مصر و عربستان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر مخالفت خود از تمامی اقدامات غیر قانونی تاکید کردند که هدف آن دست نیافتن فلسطینیان به حقوق مشروع خود است.

سامح شکری و فیصل بن فرحان همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ای پرداختند و بر لزوم راهکارهای سیاسی برای تمامی بحران‌های منطقه‌ که پایه‌های ثبات را تقویت می‌کند، تاکید کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.