سربازان کلمبیایی در پی اعتراضات در ۸ استان مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرمانداران استان‌های “کائوکا”، “واله دل کائوکا”، “نارینو”، “اویلا”، “نورته دو سانتاندر”، “پوتومایو”، “ریسارالدا” و “کاکوئتا” در کلمبیا بر اساس دستور صادر شده از سوی ایوان دوکو، رئیس جمهوری این کشور اقدام به استقرار نیروهای ارتش و پلیس برای باز کردن راه‌ها و جلوگیری از مسدود شدن راه‌های بیشتر در آینده توسط معترضان کرده‌اند.

حکم ریاست جمهوری مقام‌های محلی را ملزم می‌کند تا در مناطق خود منع آمد و شد بر قرار کنند.

اعتصاب‌های کارگران و اعتراضات عمومی در کلمبیا ماه گذشته میلادی آغاز شد و مردم علیه قانون همبستگی پایدار که درباره اصلاحات مالیاتی است دست به اعتراض زدند، چون اتحادیه‌های تجاری هشدار دادند این قانون باعث می‌شود تا دست کم ۱.۵ میلیون کارگر در این کشور مجبور شوند مالیات‌های جدید پرداخت کنند.

در آغاز مه سال جاری میلادی، ایوان دوکو از کنگره خواست تا پیش نویس اصلاحات مالیاتی را از دستور کار خارج کرده و فورا به بررسی یک مورد جدید در بحبوحه اعتراضات سراسری در کشور بپردازد.

سازمان های دانشجویی و کارگری در کلمبیا خواستار اصلاحات بهداشتی و اجتماعی، غیرنظامی شدن شهرها و انحلال نیروهای اسکادران ضد اختلال سیار هستند.

کمیسیونی دولتی به رهبری دوکو اوایل ماه جاری میلادی نشستی را با نمایندگان کمیته بیکاری ملی برگزار کرد اما هیچ توافقی حاصل نشد و اعتراضات در کلمبیا ادامه یافته است.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری روز جمعه گفت، اعتراضات و مسدود شدن راه‌ها باعث می‌شود تا کمک‌های حساس را نتوان به شهرهای کلمبیا ارسال کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.