نشست بین‌المللی کشورهای اهداکننده برای بازسازی غزه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: یک نشست بین المللی از سوی کشورهای حامی که در بازسازی غزه شرکت خواهند کرد با دعوت مصر برگزار خواهد شد.

وی افزود: مصر درحال برقراری تماس‌هایی در این راستا است اما هنوز موعد آن مشخص نشده است و ما منتظر مشخص شدن کشورهایی هستیم که در بازسازی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول اتخاذ اقداماتی در این راستا است. درحال حاضر یک هیئت وزارتی برای بررسی آسیب‌های ناشی از تجاوز اسرائیل در نوار غزه است.

وی گفت: مسائلی که در دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در رام‌الله مطرح شد تثبیت آتش‌بس دائمی به جای آتش‌بس موقت در غزه، کرانه باختری و قدس  و ممانعت از مهاجرت اجباری ساکنان محله شیخ جراح و سلوان و پرونده بازسازی غزه بود.

الاحمد گفت که گزارشات رسانه‌های مصری درباره گفتگوی عباس و کامل درخصوص برگزاری نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در مصر صحت ندارد اما نشستی میان تمام گروه‌ها در نوار غزه با فتح و هیئت مصری با ریاست کامل برگزار خواهد شد.

در این راستا دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر اعلام کرد: قاهره و امان مشغول تماس‌های فشرده‌ای برای تثبیت آتش‌بس و توقف تجاوزات در قدس هستند تا فضای مناسبی برای بازسازی غزه و ازسرگیری روند سیاسی ایجاد شود.

وی گفت: عباس کامل نامه‌ای را برای محمود عباس آورد که در آن تأکید شده فلسطین در قلب هر شهروند مصری است و مسئله فلسطین در رأس اولویت‌های رهبری مصر است. 

اللوح گفت: آنچه قاهره به نفع مسئله فلسطین انجام می‌دهد جای تقدیر دارد به ویژه اینکه مصر شریک فلسطین در هر مسئله‌ای است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.