فلسطین: شورای امنیت و دیوان لاهه به وظایف‌ خود در قبال شهرک‌سازی‌ها عمل کنند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه فلسطین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی، تصمیم مقامات رژیم اشغالگر برای احداث ۳۵۰ واحد مسکونی جدید در شهرک “بیت ایل” در نزدیکی شهر البیره را محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: این طرح با مشارکت چهار تن از وزرای کابینه اسرائیلی و در قالب یک جشن همراه با اظهاراتی تحریک‌آمیز و موضعگیری‌هایی استعمارگرانه و نژادپرستانه و فراخوان‌های برای حمایت از شهرک‌سازی‌ها و توسعه آنها تصویب شد.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: این طرح ایدئولوژی راست‌گرای حاکم و سیاست‌های استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه آن در مناطق فلسطینی با هدف تقویت مفهوم الحاق کرانه باختری شامل قدس شرقی به اراضی اشغالی، تحمیل قوانین اسرائیلی به آن و از بین بردن هرگونه فرصتی برای تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین با پایتختی قدس شرقی را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه جنایات شهرک‌سازی، تخریب خانه‌ها و بیرون راندن اجباری شهروندان فلسطینی را جنایاتی جنگی و ضد بشری قلمداد کرده و دولت اسرائیل را مسؤول کامل این جرائم دانست.

این وزارتخانه تاکید کرد: طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، توافقنامه‌های ژنو، قوانین انسانی، تمامی اشکال شهرک‌سازی نادرست و غیرقانونی بوده و یکی از مهم‌ترین پرونده‌های جرایمی هستند که کشور فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد که به ارائه گزارش‌های خود از تمامی تحولات میدانی شهرک‌سازی‌ها ادامه داده و این گزارش‌ها را به شکل جدی با دادستانی عمومی دنبال می‌کند تا آن را به تسریع در انجام تحقیقاتش در مورد این جرائم تشویق کند.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که به فعالیت‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خود در راستای تقویت جبهه بین‌المللی مخالف شهرک‌سازی‌ها و تبدیل محکومیت‌های بین‌المللی به اقدامات و طرح‌هایی برای اجبار دولت اشغالگر به توقف ساخت شهرک‌ها ادامه خواهد داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.