تاکید فرانسه به سیاست‌مداران لبنانی برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، این منبع در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کرد که عدم توافق درمورد قانون جدید انتخابات، توجیهی برای تعویق انتخابات نخواهد بود. تعلل در انجام این مهم به این معناست که لبنان به سمت خلأ در نهاد قانون گذاری پیش می‌رود که ممکن است باعث خلأ مشابهی در ریاست جمهوری بشود.

این منبع گفت: گروه بین المللی “حامی لبنان” اتخاذ موضع حمایتی از خواسته پاریس برای برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود را بررسی می‌کند که این موضع گیری شامل هشدار مستقیمی به نظام حاکم نسبت به ضررهای سیاسی شدید به لبنان درصورت تعویق در انتخابات می‌شود، چراکه این امر به طولانی شدن زمان بحران می‌انجامد.

این منبع به کسانی که در مسیر برگزاری انتخابات سنگ اندازی می‌کنند، نسبت به تحریم‌هایی که انتظار آنها را می‌کشد و فقط این تحریم‌ها از جانب فرانسه نخواهد بود بلکه به صورت بین المللی انجام خواهد شد، هشدار داد.

از سوی دیگر، این منبع عنوان داشت که حمایت فرانسه از نهاد نظامی لبنان با این هدف است که این نهاد به همراه سایر طرف‌های لبنانی به ایفای نقش در حفظ ثبات کشور بپردازند. سرمایه گذاری فرانسه در زمینه امنیت اقدامی به جا است تا آخرین بقایای دولتی که کاملا فروپاشیده، باقی بماند.

وی افزود، پاریس برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی جهت حمایت از نهاد نظامی آماده می‌شود و از سوی دیگر منتظر تسهیل در تشکیل دولت لبنان است که این اقدام شرطی برای برخورداری لبنان از کمک‌هایی است که در رفع رنج لبنانی‌ها سهیم است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.