شهادت سه فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین/ واکنش گروه‌های مقاومت

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد که درپی یورش بامداد امروز (پنج‌شنبه) نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری و تیراندازی در آن دو نیروی امنیتی فلسطینی و یک اسیر آزاد شده به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز ضمن تایید شهادت این سه فلسطینی اعلام کرد که یک فلسطینی دیگر درپی درگیری در جنین به شدت مجروح شده و به اتاق عمل در بیمارستان دولتی شهر جنین منتقل شده است.

در همین حال، طالب صلاحات، رئیس اطلاعات نظامی جنین به خبرگزاری وفا گفت که این دو نیروی امنیتی در جریان حفاظت و نگهبانی شبانه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

امروز برای عزاداری این سه شهید تحصن گسترده‌ای در شهر جنین اعلام شده است.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات نظامیان صهیونیستی که منجر به شهادت دو افسر دستگاه اطلاعات نظامی و یک اسیر آزاده فلسطینی در جنین شد، نسبت به تبعات این اقدامات خطرناک هشدار داد.

وی تاکید کرد که ادامه اقدامات رژیم اشغالگر و نقض مداوم حقوق ملت فلسطین، حملات و قتل‌های روزانه آن که آخرین مورد در جنین رخ داد و نقض قوانین بین‌المللی است، موجب  تنش‌زایی و تشدید خطرناک اوضاع خواهد شد.

وی دولت رژیم صهیونیستی را مسئول این تنش‌ها و تبعات آن دانست و از جامعه بین‌الملل خواست تا از ملت فلسطین محافظت کند.

ردینه همچنین دولت آمریکا را به اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف تشویق کرد.

در همین راستا، فوزی برهوم، سخنگوی حماس تصریح کرد که سرویس‌های امنیتی فلسطینی در درگیری مسلحانه امروز در جنین روحیه مبارزاتی عالی خود را به نمایش گذاشتند.
وی اشاره کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند سد راه ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست شود.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی هم اظهار داشت که جنین بار دیگر مجد و بزرگی خود را نشان داد و ۳ نفر از فرزندان خود را در راه دفاع از این سرزمین فدا کرد. وی تاکید کرد که مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی و آزادی است.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت بلکه راه را به سمت آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان هموار خواهد کرد.
جبهه خلق عنوان کرد که مقابله سرویس‌های امنیتی فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی نشان داد که فرهنگ مقاومت و شهادت در درون ملت فلسطین ریشه دوانده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.