عون: سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری کمک کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با میمونه محمد شریف، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان ملل متحد در بیروت از جامعه بین‌الملل خواست که برای بازگرداندن آوارگان سوری ساکن لبنان به روستاها و شهرهایشان تلاش کند.

عون گفت: تداوم میزبانی از این تعداد آواره سوری غیرممکن است و جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باید برای بازگرداندنشان به ویژه کسانی که روستاهایشان امن شده تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: کمک‌هایی که لبنان درپی خسارت‌های وارد شده در نتیجه انفجار بندر بیروت و شیوع کرونا دریافت کرده کافی نبوده است و کوچ سوری‌ها نیز در دوران جنگ این کشور شدت گرفت.

عون ادامه داد: تعداد آوارگان سوری در لبنان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است و این مسئله برای لبنان ۴۵ میلیارد دلار هزینه و پیامدهای منفی برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

عون به این مقام سازمان ملل گفت که لبنان منتظر حمایت نهادهای مختلف سازمان ملل و کشورهای برادر و دوست است تا بتواند از بحرانی که چندین ماه گریبانگیر این کشور شده است، خارج شود.

در مقابل شریف نیز ضمن ابراز همبستگی با بیروت و ملت لبنان بر تداوم تلاش برای ارائه تمامی کمک‌های ممکن به لبنان برای عبور از شرایط دشوار کنونی تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.