شرکت مخابرات استان بوشهر ۶۰ میلیارد تومان طلب دارد

علی مهرپویا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  با شیوع کرونا مخابرات هم مانند سایر ادارات در شرایط سختی قرار گرفت و شرایط کرونایی محدودیت‌هایی را برای این شرکت ایجاد کرد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری پهنای باند ورودی استان بوشهر، اضافه کرد: از آنجا که استفاده مردم در بحران کرونا از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر شد شرکت مخابرات استان بوشهر پهنای باند ورودی استان را از ۱۰ گیگابایت به ۲۰ گیگابایت و در برخی شهرستان‌ها بر حسب نیاز از یک گیگابایت به ۱۰ گیگابایت افزایش داد.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: در مدت ۸ ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار تلفن ثابت به شبکه تلفن ثابت اضافه شده است. فیبر نوری و edsl بر بستر سیم ۶ هزار مشترک اضافه شد، ۹۰ کل جدید مخابراتی به منظور افزایش پوشش دهی آنتن تلفن همراه به شبکه اضافه شد ودر ۲۵ نقطه از استان تکنولوژی اینترنت موبایل‌تری جی و فورجی توسعه یافت.  

مهرپویا خاظرنشان کرد: پشتیبانی که در شرکت مخابرات دارد انجام می‌شود مختص خود شرکت مخابرات نیست بلکه با استفاده تمام اپراتورهایی ارائه می‌شود که در استان مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

بدهی‌ها مانع خدمات مطلوب

وی یادآور شد: بدهی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلات شرکت مخابرات بوشهر است پرداخت نشدن به موقع قبوض از سوی ادارات دولتی ما را با چالش جدی روبه‌رو کرده است چرا که از یک سو سرقت کابل و تجهیزات و از سوی دیگر نبود منابع نقدی یعنی پرداخت به موقع صورت حساب‌ها موجب شده است که ارائه خدمات باکیفیت به مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مشترکین تلفن ثابت استان بوشهر قبوض خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: بدهکاری دستگاه‌های دولتی و بدهکاری مشتریان عمومی دست به دست هم داده‌اند تا منابع نقدی مخابرات به شدت کاهش پیدا کند.

مهرپویا مجموع  طلب مخابرات بوشهر از دستگاه‌های اجرایی، مردم و اپراتورها را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میانگین زمان پرداخت قبوض تلفن در بوشهر ۱۸۰ روز است یعنی هر ۶ ماه یکبار پرداخت می‌شود که این مسئله بوشهر را در میان ۱۰ استان آخر کشور قرار داده است.

این مقام مسئول گفت: مردم و ادارات دولتی درخواست داریم که در پرداخت قبوض خود اهتمام جدی‌تری داشته باشند میانگین وصول قبوض در برخی استان‌ها ۶۰ روز است یعنی دو ماه ولی در استان ما ۶ ماه زمان می‌برد که این مسئله خود بر سرویس‌های ما تأثیر دارد.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اینکه این شرکت خصوصی با درآمد و هزینه مشخص است که اگر حمایت نشود به ورشکستگی می‌رسد، بیان کرد: در ۱۸ سال گذشته شرکت مخابرات هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته بلکه در ۲ مرحله با کاهش تعرفه‌ها روبه‌رو بوده با وجود آنکه با افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌ها را داشته است.

درآمد پنج هزار تومان، هزینه نگهداری آن ۲۵ هزار تومان!

مهرپویا با بیان اینکه تأخیر در ترمیم خرابی‌ها به دلیل همخوانی نداشتن درآمد و هزینه است، عنوان کرد: میانگین درآمد هر خط تلفن پنج هزار تومان و هزینه نگهداری آن ۲۵ هزار تومان است.  

وی خاطرنشان کرد: اکنون شرکت مخابرات به دنبال افزایش تعرفه‌ها نیست بلکه خواستار تغییر مدل پرداخت تعرفه است به‌طوری که افراد متناسب با کاری که انجام می‌دهند هزینه پرداخت کنند تا فشاری بر مردم وارد نشود.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۱۲ نقطه جدید را برای پوشش تلفن همراه در نقاط روستایی و شهری در نظر گرفته‌ایم، گفت: امسال در۲۵ نقطه اعم از روستایی و شهری استان افزایش ۴۰ درصدی پوشش آنتن دهی تلفن و اینترنت را داشته‌ایم.

باورهای غلط مانع توسعه شبکه‌های تلفن همراه

مهرپویا بیان کرد: توسعه شبکه همراه در استان بوشهر بسیار کند انجام می‌شود یکی از دلایل این امر همراهی نکردن دستگاه‌های دولتی و مردمی با مخابرات در نصب دکل‌ها و تجهیزات مخابراتی به دلیل باورهای اشتباه مثل سرطان‌زا بودن تلفن همراه است.

وی گفت: بوشهر از جمله محدود استان‌هایی است که تجهیزات مخابراتی را در انبار دارد ولی به دلیل تعارض مردمی و همکاری نکردن ادارات از نصب آن‌ها به منظور توسعه خدمات اینترنتی و تلفن همراه معذور هستیم.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر بیان کرد: مجوز تاثیرگذار نبودن دکل‌های مخابراتی بر سلامت مردم را از سازمان انرژی اتمی داریم‌ امیدواریم مردم نیز همکاری کنند و ما بتوانیم دکل‌ها و تجهیزات خود را در “شهرک فرهنگی برازجان”، “شمال شهر دیلم”،  “بلوار جمهوری گناوه”، “میدان انتظام شهر بوشهر” و “فرهنگیان کنگان” نصب کنیم.  

مهرپویا تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری‌های استان بوشهر همچون سایر نقاط فضای سبز و پارک‌ها را برای نصب تجهیزات مخابرایت در اختیار ما بگذارند. ما برای هر نقطه‌ای که دستگاه آن از می‌شود هزینه اجاره آن را تا گاهی ۱۰ سال بعد هم پیش پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه تمام شهرهای استان بوشهر به ۳g و ۴g مجهز هستند، یادآور شد: با تعویض تجهیزات سیمی و فیبر نوری جدید مشکل سرعت اینترنت را در “پارک شغاب” شهر بوشهر حل کردیم. همچنین در قسمتی از خواجه‌ها توسعه و تعویض بستر فیبر نوری انجام شد و برای اولین بار در منطقه امامزاده با توجه به اینکه کمبود امکانات فرکانسی داشتیم اینترنت را بر بستر رادیو برای ۴۰ مشترک ارائه کردیم.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر با بیان اینکه سرویس vdsl در شهر بوشهر در سال جاری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: این سرویس در مقایسه با adsl از سرعت بیشتری برخوردار است به طوری که سرعت اینترنت vdsl تا ۵۰ مگابایت است که مخابرات به مشتریان ارائه می‌کند

بوشهری‌ها سیم کارت‌های خود را به‌روز کنند

مهرپویا اضافه کرد: ۳۰ درصد مشترکان تلفن همراه استان بوشهر سیم کارت‌های خود را به روزرسانی نکردند و همین امر موجب کاهش سرعت آنتن دهی تلفن همراه می‌شود.

وی با اشاره به سیم کارت‌های جدیدی به نام یوسیم گفت: شرکت مخابرات استان این آمادگی را دارد که تمام سیم کارت‌های قدیم استان را به صورت رایگان تعویض کند به سیم کارت‌های اعتباری ۱۰ گیگ و سیم کارت دائمی ۱۵ کیگ اینترت تلفن همراه هدیه دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.