گشتی در مسیر اصفهان تا شیراز

فاصله شیراز و اصفهان چند کیلومتر است و پیمودن این مسیر با چه وسیله نقلیه‌ای جذابیت زیادی دارد؟ فاصله‌ی بین دو شهر تاریخی شیراز و اصفهان، حدود ۳۴۰ کیلومتر است. با توجه به نوع وسیله‌ی نقلیه و مسیری که انتخاب می‌کنید، زمان رسیدن می‌تواند متغیر باشد. در این مسیر جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که بعضی از آنها قدمتی چند هزار ساله دارند.

C:UsersGraphicDownloadsNew folder (10)New foldertravel-on-the-route-from-Isfahan-to-Shiraz.jpg

فاصله شیراز و اصفهان چقدر است؟

اصفهان، نگین درخشان ایران زمین، با بناهای تاریخی بی‌نظیر و صنایع دستی چشم‌نواز، همواره یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان بوده است. حال تصور کنید سفری را از این شهر رویایی به سمت شیراز، دیار سعدی و حافظ، آغاز می‌کنید. در این مقاله، همراه من باشید تا با فاصله شیراز و اصفهان و بهترین مسیرهای رسیدن، همچنین نکات مهم در طول راه آشنا شوید.

مسیر زمینی شیراز و اصفهان

اگر می‌خواهید از راه زمینی و با اتومبیل شخصی و یا اتوبوس از شیراز به اصفهان و یا بالعکس سفر کنید، بهتر است بدانید که دو مسیر پیش روی شماست که می‌توانید یکی از آنها را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر از تهران عازم سفر هستید بلیط اتوبوس تهران اصفهان را از سایت قاصدک ۲۴ رزرو کنید.

  1. مسیر آزادراهی شیراز – اصفهان: این مسیر سریع‌ترین راه رسیدن به اصفهان است. طول این آزادراه حدود ۲۸۰ کیلومتر است که اگر با سرعت مجاز حرکت کنید حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسید. اگر برای رسیدن به اصفهان عجله دارید از مسیر آزادراهی استفاده کنید.
  2. مسیر جاده‌ قدیم شیراز – اصفهان: اگر به دنبال گشت‌وگذار در دل طبیعت و تماشای مناظر بکر هستید، مسیر جاده قدیم گزینه‌ی مناسبی است. طول این مسیر حدود ۳۶۰ کیلومتر بوده و با توجه به توقف‌های احتمالی، ممکن است ۵ الی ۶ ساعت طول بکشد.

مسیر ریلی شیراز و اصفهان

در مسیر ریلی در ایستگاه پلیس راه سپیدان باید سوار قطار شوید و تا ایستگاه قطار اصفهان که خارج از شهر واقع شده و مسافت آن حدود ۵ یا ۶ ساعت است را در قطار هستید. ایستگاه قطار اصفهان در سپاهان شهر، شمال اصفهان قرار گرفته و تا مرکز شهر حدود ۳۰ دقیقه فاصله دارد.

ایستگاه قطار اصفهان در سپاهان شهر، شمال اصفهان واقع شده است.

مسیر هوایی شیراز و اصفهان

یکی از راحت‌ترین وسایل نقلیه سفر به شیراز و اصفهان هواپیما است که در کوتاهترین زمان شما را به مقصد می‌رساند، البته این نوع سفر علاوه بر مزیت هایی که دارد، دارای معایبی نیز است. از جمله معایب سفر با هواپیما در مسیر شیراز و اصفهان این است که نمی‌توانید جاذبه‌های گردشگری بین مسیر را تماشا کنید. اگر با سوال شیراز بریم یا اصفهان؟ روبرو شده اید روی لینک کنید و درباره آن بخوانید.

C:UsersGraphicDownloadsNew folder (10)New folderAir-route-Shiraz-and-Isfahan.jpg

امکانات رفاهی جاده شیراز و اصفهان

در بین مسیر شیراز به اصفهان امکانات زیادی برای رفاه مسافران تدارک دیده شده است. مجتمع مارال ستاره در ۱۸ کیلومتری شهرضا یکی از بهترین مجموعه‌های رفاهی بین راهی شیراز و اصفهان محسوب می‌شود.

مجتمع مارال ستاره از بهترین مجموعه های رفاهی بین راهی شیراز و اصفهان است.

امکانات مجتمع مارال ستاره

  • پارکینگ
  • مهمانپذیر
  • رستوران
  • کبابی
  • اغذیه فروشی
  • پمپ بنزین
  • امداد خودرو
  • درمانگاه
  • فضای سبز و آلاچیق
  • نمازخانه و سرویس بهداشتی
  • باجه خودپرداز
  • فروشگاه موادغذایی و صنایع دستی

جاذبه های گردشگری مسیر شیراز و اصفهان

در مسیر شیراز و اصفهان جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که در سفر زمینی می‌توانید از آنها بازدید داشته باشید. در ادامه چند جاذبه معروف این مسیر را معرفی می‌کنم.

  • کاروانسرای سرایان: این کاروانسرای تاریخی که در نزدیکی شهرضا قرار دارد، یادگاری از دوران صفویه است و با معماری سنتی خود، تماشایی دل‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.
  • پلکان هخامنشی: پلکان هخامنشی که در نزدیکی مرودشت قرار دارد، یادگاری از دوران هخامنشیان است و با معماری خاص خود، هر گردشگری را به خود مجذوب می‌کند.
  • نقش رستم: مجموعه تاریخی نقش رستم در نزدیکی مرودشت قرار دارد، آرامگاه داریوش اول، خشایارشاه و اردشیر اول را در خود جای داده است و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس به شمار می‌رود.
  • پاسارگاد: این شهر باستانی که در نزدیکی شیراز قرار دارد، اولین پایتخت هخامنشیان بوده و با بناهایی مانند تخت جمشید، دروازه ملل و کاخ بارعام، گنجینه‌ای از تاریخ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد.

پاسارگاد اولین پایتخت هخامنشیان در مسیر اصفهان و شیراز است.

  • آبشار مارگون: این آبشار خروشان با ارتفاع ۷۰ متر، در نزدیکی سپیدان قرار داشته و تماشای آن در فصل بهار و تابستان، تجربه‌ای به‌یادماندنی را رقم خواهد زد.
  • شهر تاریخی آباده: توقف کوتاهی در این شهر و بازدید از جاذبه‌هایی مانند کاروانسرای شاه عباسی و بازار سنتی آباده، می‌تواند بر جذابیت سفر شما بیفزاید.
  • شهر مرودشت: مرودشت در ۵۰ کیلومتری شیراز واقع شده و به شهر تخت جمشید معروف است. این شهر بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و آب و هوای بسیار مساعدی دارد. در مرودشت علاوه بر آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی مانند؛ بهشت گمشده، آبشار دشتک ابرج و بهشت گمشده نیز وجود دارد که برای بازدید از آنها باید کمی از جاده اصلی فاصله بگیرید.
  • دشت ارژن: با گذر از این دشت پهناور، می‌توانید با عشایر خونگرم منطقه آشنا شده و سبک زندگی آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.
  • تالاب گاوخونی: تماشای تالاب گاوخونی و پرندگان مهاجر، به ویژه در فصل پاییز و زمستان، گزینه‌ی مناسبی برای دوستداران طبیعت است. تالاب گاوخونی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان محسوب می‌شود.

C:UsersGraphicDownloadsNew folder (10)New folderTourist-attractions-on-the-route-of-Shiraz-and-Isfahan.jpg

سوالات متداول درباره فاصله شیراز و اصفهان

اصفهان تا شیراز چند کیلومتر فاصله دارند؟ حدود ۴۸۰ کیلومتر

چه جاهای دیدنی در مسیر شیراز تا اصفهان وجود دارد؟ تالاب کاوخونی، دشت ارژن، شهر آباده، آبشار مارگون، پاسارگاد، نقش رستم، پلکان هخامنشی و کاروانسرای سرایان

در مسیر زمینی شیراز و اصفهان چند مسیر وجود دارد؟ مسیر آزادراهی و مسیر جاده قدیم شیراز و اصفهان

کدام مسیر شیراز به اصفهان برای دیدن جاذبه های گردشگری مناسب است؟ جاده قدیم شیراز و اصفهان

در مسیر شیراز و اصفهان از امکانات کدام مجتمع می‌توانید

استفاده کنید؟ مجتمع مارال ستاره شهرضا

طول آزادراه شیراز و اصفهان چقدر است؟ طول این آزادراه حدود ۲۸۰ کیلومتر است که اگر با سرعت مجاز حرکت کنید حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسید.

جمع بندی

با برنامه‌ریزی درست و انتخاب مسیر مناسب، می‌توانید سفری راحت و خاطره‌انگیز را از اصفهان به شیراز تجربه کنید. پس کوله‌های خود را ببندید، خودروی‌تان را روشن کنید و مرا در این سفر رویایی همراهی کنید. اگر مسیر هوایی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، برای خرید بلیط هواپیما به قاصدک ۲۴ مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها