۱۴۰ هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی بازدید کرده اند

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۱۶ موزه و سایت موزه است افزود: سایت موزه قره کلیسا، موزه ارومیه، موزه نقده، سایت موزه حسنلو، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه میاندوآب، سایت موزه تخت سلیمان تکاب، موزه خوی، سه گنبد ارومیه و موزه مردم شناسی ارومیه از پربازدیدترین موزه های استان در این مدت بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار قلم اشیای تاریخی در موزه و کاخ موزه های استان نگهداری می شود عنوان کرد: تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

جباری با بیان اینکه امسال چهار موزه به تعداد موزه های استان افزوده می شود اظهارداشت: موزه استاد هیمن در مهاباد، موزه کودک در ارومیه، موزه چالدران از موزه های در دست ایجاد این سازمان به شمار می رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه تا پایان سال پایان سال موزه مدرسه ۲۲بهمن، موزه طب در استان راه اندازی می شود گفت: راه اندازی این موزه ها با هدف صیانت از تاریخ، تمدن و فرهنگ استان برای نسل های آینده و آشنایی با هویت این منطقه است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.