بررسی برندهای موفق در صنعت شکلات

یکی از محبوب ترین خوراکی های دنیا که کوچک و بزرگ به آن علاقه مند هستند شکلات است. در این مقاله به بررسی برندهای موفق در صنعت شکلات و بررسی قیمت شکلات صنعتی از جمله شکلات تخته ای عمده همچنین نقش آن در تولید انواع شکلات صبحانه در ایران و مقایسه با برندهای محبوب در دنیا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

برندهای پیشرو در صنعت شکلات

برند نستله Nestle

یکی از بهترین و شناخته شده ترین برندهای جهان در صنعت شکلات نستله است. “غذای خوب زندگی خوب” شعار نستله است شعاری که نمایانگر استاندارد های بالای این برند است.

علت اصلی محبوب بودن شکلات های نستله این است که با وجود کیفیت بالا قیمت مقرون به صرفه ای دارند. از برترین شکلات های برند نستله می توان به کیت کت (Kit Kat)، باتر فینگر (Butterfinger) و نستله کرانچ (Nestle Crunch) اشاره کرد.

برند کدبری Cadbury

یکی از برندهای برتر شکلات جهان برند کدبری است که به صورت گسترده در تمام دنیا وجود دارد و دارای کیفیت و تنوع بی نظیری در این عرصه می باشد.

برند کیندر Kinder

یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه تولید شکلات برند کیندر است. کیندر موفقیت خود را مدیون خلاقیت خود در تولید شکلات های تخم مرغی شکل است. هر کدام از این تخم مرغ های شکلاتی درون خود سورپرایزی برای مصرف کنندگان دارند که همین اسباب بازی های کوچک و مینیمال درون تخم مرغ ها توجه کودکان را به سمت خود کشانده است.

برند تابلرون Toblerone

یکی از بهترین شکلات هایی که در سوئیس تولید می شود تابلرون نام دارد که نامش برگرفته از نام خانوادگی موسس این برند یعنی ” توبلر ” است. وجه تمایز این شکلات از دیگر برندهای محبوب جهان این است که برای درست کردن این شکلات ها از ترکیب طعم عسل و بادام و شکلات استفاده می شود. این شکلات ها با وجود کیفیت بالای خود از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند .

جهت اطلاع از خرید شکلات تخته ای ارزان اینجا کلیک کنید.

برند ایرانی کام کایا

کام کایا برند ایرانی با سابقه طولانی، کیفیت بالا و تنوع محصولات، در تولید شکلات صنعتی از جمله شکلات‌های تخته‌ای، مغزدار، شکلات صبحانه و مواد اولیه تهیه شکلات و شیرینی که این مواد را عمده و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان و تولید کنندگان می رساند.

لینت (Lindt)

لینت (Lindt & Sprüngli): برندی سوئیسی که به خاطر شکلات‌های تخته‌ای و ریس‌اش مشهور است. لینت با تمرکز بر استفاده از مواد اولیه مرغوب و فرآیندهای تولید سنتی، به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر شکلات‌های پریمیوم در جهان شناخته می‌شود.

میکا (Milka)

برندی آلمانی که بخشی از شرکت Mondelez International است و با تولید شکلات‌های شیری حباب‌دار به شهرت رسیده است. میکا با تمرکز بر طعم‌های شیرین و بافت منحصر به فرد، مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان است.

راسل استوور (Russell Stover)

برندی آمریکایی که با تولید شکلات‌های مغزدار و کاراملی به شهرت رسیده است. راسل استوور با ارائه طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و بسته‌بندی‌های زیبا، به عنوان یک انتخاب محبوب برای هدیه دادن شناخته می‌شود.

فررو روشر (Ferrero Rocher)

این شرکت ایتالیایی با تولید شکلات‌های Kinder Bueno و Nutella، به شهرت جهانی رسیده است. فررو با تمرکز بر کیفیت مواد اولیه و طعم‌های اصیل ایتالیایی، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

مارس (Mars)

این شرکت آمریکایی با تولید M&M’s، Snickers و Twix، به شهرت جهانی رسیده است.

نقش بسته بندی و طراحی در برندسازی شکلات

بسته بندی محصولات نشان دهنده ی میزان ازرش قائل شدن شرکت سازنده برای محصول خود است. در حقیقت یک شرکت با طراحی زیبا و بسته بندی مناسب به ارزش و اعتبار برند خود می افزاید.

با رعایت کردن اصول کلی جهت بسته بندی محصول ارتباط موفقی با مشتریان برقرار خواهد شد و مشتری بعد از دیدن محصول شما احساس تفاوت برند شما را با سایر رقیبان خواهد کرد . برخی از این اصول عبارت اند از :

اشاره به تاریخ یک برند

اغلب مشتریان برای خرید یک محصول ترجیح می دهند محصولات قدیمی که آن ها را می شناسند خریداری کنند. زیرا برای آن ها یک حس نوستالژی به وجود می آورد. این مسئله سبب می شود که برای خرید محصول ترغیب شوند . پس در طراحی بسته بندی محصول خود می توانید از نشانه ها و طرح هایی استفاده کنید که خاطرات گذشته و روش های تولید قدیمی این برند را یادآوری کند.

توجه به نوشته ها و المان ها

یکی از عوامل ایجاد برتری و جذابیت در خرید نوشته های خلاقانه هستند، چراکه باعث می شود تا مشتری احساس خوبی به محصول داشته باشد و این محصول تا مدت ها در ذهن فرد باقی بماند. پس برای طراحی بسته بندی باید به این فاکتور توجه زیادی داشته باشید و با این کار ذهن مشتری را با برند خود درگیر کنید.

استفاده از طرح های خلاقانه و جذاب

خلاقه بودن طرح های استفاده شده در بسته بندی محصولات باید به صورتی باشد که بتواند مشتری را با نگاه اول به طرف خود جذب نماید. این امر موجب می شود که مشتری به راحتی تصمیم به خرید محصول بگیرد.

استفاده از بسته بندی های استاندارد و با کیفیت

اغلب شرکت ها به منظور کم کردن هزینه های خود از مواد بازیافتی مقوایی بی کیفیت استفاده می کنند. همین مسئله موجب می شود تا این برندها فروش خود را از دست دهند. ولی محصولاتی که بسته بندی با کیفیتی داشته باشند به شدت در میان رقبا موفق تر کار می کنند. بنابراین یک بسته بندی با کیفیت می تواند به مقدار زیادی روی ذهنیت مخاطبان موثر باشد و سبب جذب مشتری گردد.

استفاده از تکنولوژی در بسته بندی

امروزه می توان از تکنولوژی های گوناگون همچون برچسب های QR کد، رمزگذاری NFC و بسته بندی های هوش مصنوعی جهت جلب توجه مصرف کنندگان به کار برد.

و نهایتا ایده های نو و خلاقانه می تواند به تمایز برند شما و جلب توجه مصرف کنندگان کمک کنند. علاوه براین، توجه به جنبه هایی همچون محیط زیست و ارزش های اجتماعی هم می تواند جایگاه برند شما را در بین رقبا تضمین کند.

جهت خرید شکلات تخته ای ارزان کلیک کنید.

نکاتی در انتخاب شکلات

سلیقه شخصی

کیفیت مواد اولیه

تنوع طعم

قیمت

برند

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی برندهای موفق در صنعت شکلات و نکاتی در رابطه با نقش بسته بندی و طراحی در برندسازی شکلات پرداختیم امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها