نحوه کار دستگاه بلوک زنی + سرویس و نگهداری

دستگاه بلوک زنی دستگاهی است که توسط آن انواع بلوک های ساختمانی در ابعاد مختلف تولید می شود. این دستگاه هم اکنون در صنایع ساختمانی کاربرد بسیاری دارد و در بسیاری از پروژه های عمرانی بزرگ و کوچک از آن استفاده می شود. این دستگاه نیز در کارگاه های بلوک زنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار و تولید بلوک دارند از این دستگاه در کارگاه خود استفاده می کنند. دستگاه بلوک زنی انواع مختلفی دارد که با مراجعه به صفحه مرتبط به آن می توانید انواع آن را به همراه قیمت دستگاه بلوک زنی مشاهده نمایید.

عملکرد دستگاه بلوک زنی به چه نحو است؟

نحوه کار دستگاه بلوک زنی برای افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند بسیار بدیهی است اما افرادی که به تازگی با این دستگاه آشنا می شوند اطلاعاتی زیادی از نحوه کار دستگاه بلوک زنی ندارند به همین دلیل ما در این مقاله توضیحات کاملی از این دستگاه را عنوان می کنیم.

اگر قصد استفاده از دستگاه بلوک زنی را دارید باید بدانید که باید در ابتدا زمینی با متراژ مناسب تهیه نمایید و بعد مواد اولیه لازم از جمله شن، ماسه، سیمان و آب را آماده نمایید و دستگاه بلوک زنی خود را به زمینی که برای تولید بلوک اماده کرده اید منتقل نمایید. به طور معمول به هنگام خرید دستگاه بلوک زنی از تولید کننده های معتبر مانند نخست ماشین در ابتدای کار نحوه کار با دستگاه بلوک زنی را به صورت کامل آموزش می دهند و با پشتیبانی مادام العمر هر گونه چالشی در مسیر داشته باشید را برطرف می کنند اما به طور کلی ما در این جا روش کار با دستگاه بلوک زنی را به صورت صفر تا صد به شما توضیح می دهیم.

نحوه کار با دستگاه بلوک زنی دستی

بلوک زن های دستی برای تولید بلوک نیاز به دو نفر اپراتور برای کار با دستگاه دارند. روی دستگاه دسته ای قرار داده شده است که اپراتور به وسیله این اهرم قالب دستگاه را به بالا هدایت می کند و روی قفلی که طراحی شده است قرار می دهد اکنون نوبت ریختن مواد اولیه بتن است که به وسیله یک فرغون باید روی قالب دستگاه بلوک زنی ریخته شود حال نوبت فعالسازی ویبراتور دستگاه است که با فشردن دکمه آن توسط اپراتور، ویبراتور نیز فعال می شود و فرایند ساخت بلوک انجام می شود.

نکته به هنگام فعالیت ویبراتور دستگاه به حرکت در می آید و این حرکت برای استفاده بهینه از تمامی مواد اولیه است که تا حد امکان دور ریز نداشته باشد.

نحوه کار با دستگاه بلوک زن خودرویی

دستگاه بلوک زن خودرویی یکی دیگر از انواع دستگاه های بلوک زن است که برای استفاده از آن باید توسط یک فرغون مواد اولیه را به سینی دستگاه بلوک زن منتقل کرده بعد از پر شدن و همسطح شدن مواد اولیه با دستگیره ای که برای دستگاه بلوک زنی تعبیه شده دوبار ضربه می زنیم تا بتن کاملا سفت شود و بعد از آن نیاز به چند ثانیه ویبره دارد که فضای خالی بین مواد اولیه کاملا پر شود و در انتها دستگیره قالب را بلند می کنیم و بلوک ها را می توانیم روی زمین مشاهده کنیم.

حال قالب را از قفلی که مشخص شده رها کنید تا مواد را داخل قالب کاملا فشرده کند اکنون موتور را فعال کنید تا شکل گرفتن قالب به خوبی انجام شود در نهایت بلوک ها آماده انتقال به زمین برای خشک شدن است. اکنون دستگاه را به جلو هل داده و مراحل را تکرار کنید تا همین طور بتوانید بلوک های بیشتری تولید کنید.

آموزش روش کار با دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک همان طور که از نامش پیدا است به صورت کاملا اتوماتیک کار می کند و نیازی به اپراتور ندارد اما بهتر است جهت ایمنی کار یک نفر ناظر در کنار دستگاه باشد تا روند کار را مشاهده کند. این دستگاه یکی از پرفروش ترین دستگاه های بلوک زنی است چرا که سرعت، دقت و آسانی کار با دستگاه مورد توجه صاحبان کسب و کار در پروژه های ساختمانی قرار می گیرد.

کارکرد این دستگاه به این صورت است که بعد از آماده سازی مواد اولیه و انتقال آن به دستگاه با پایین آوردن سمبه و نگهداشتن آن مواد اولیه متراکم می شود و با بالا آوردن آن بلوک از قالب جدا می شود ضمن این که همزمان ویبره دستگاه نیز روشن است.

سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی چگونه است؟

برای سرویس و نگهداری دستگاه بلوک زنی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا همیشه دستگاه شما توانایی تولید بلوک با کیفیت بالا و عمر مفید نیز داشته باشد:

  1. بعد از استفاده دستگاه بلوک زن را در جای خشک قرار دهید؛
  2. از زدن ضربه به قسمت های برقی دستگاه خود داری کنید؛
  3. سرویس های دوره ای و روغن کاری را به موقع انجام دهید؛
  4. بعد از هر شیفت کاری دستگاه را نظافت کنید؛
  5. با توجه به ظرفیت دستگاه و دستورالعمل ها فعالیت خود را انجام دهید؛
  6. قبل از کار دستگاه ویبره را تست کنید؛
  7. سرعت ویبره را قبل از کار تنظیم نمایید؛
  8. ویبره را تست کنید تا به صورت یک نواخت و بدون لرزش های غیر معمول کار کند؛
  9. بعد از تولید چند بلوک کیفیت آن را بررسی کنید و ببینید روند کار بدون مشکل پیش می رود.

شرکت ماشین سازی نخست ماشین به عنوان تولید کننده انواع دستگاه بلوک زنی در مشهد شناخته می شود. نخست ماشین با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات صنعتی فعالیت می کند و همچنین انواع خط تولید از جمله کارگاه بلوک زنی را به صورت صفر تا صد برای مشتریان خود راه اندازی می کند.

در صورتی که قصد خرید، مشاوره و استعلام قیمت برای انواع دستگاه بلوک زنی دارید می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۵۵۰۴۸۹۶۳

 ۰۲۱۹۱۶۹۴۶۷۸

۰۵۱۳۶۶۷۲۹۵۷-۹

مزایای تهیه دستگاه بلوک زنی از نخست ماشین

  1. استفاده از قطعات و مواد اولیه باکیفیت در تولید دستگاه ها؛
  2. استحکام، دوام و طول عمر بالا؛
  3. یک سال گارانتی بدون قید و شرط برای تمامی تجهیزات؛
  4. خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی به صورت مادام العمر؛
  5. قیمت رقابتی با تضمین کیفیت؛
  6. مشاوره رایگان به هنگام خرید تجهیزات مورد نیاز؛
  7. تحویل فوری تجهیزات و ارسال به تمام شهرهای ایران؛
  8. تولید به صورت اختصاصی توسط شرکت ماشین سازی نخست ماشین؛
  9. و تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان برای رفع هرگونه چالش.

جمع بندی

ما در این مقاله صفر تا صد نحوه کار با دستگاه بلوک زنی که شامل بلوک زنی دستی، خودرویی و اتوماتیک می باشد را مورد بررسی قرار دادیم به علاوه این که شرکت تولیدی ماشین سازی نخست ماشین را نیز معرفی کردیم که می توانید در صورت تمایل به خرید و یا استعلام قیمت دستگاه بلوک زنی نیز بپردازید.

1 نظر
  1. عباس رضایی می گوید

    نحوه کار دستگاه بلوک زنی زیاد سخت نیست بابا که یه مقاله کامل نوشتید البته دمتون گرم
    ولی همین نخست ماشین که معرفی کردین بعد از فروش دستگاه بلوک زنی همشو آموزش میده و فکر می کنم همه تولید کننده ها همین کار رو میکنند

    فقط چهار تا نکته داره هر دستگاه یکی این که جاشی خیس نباشه، ضربه به قسمت های برقی مخصوصا گیربکس نزنی تا دنیا دنیاس این دستگاه ها خرکارن برات کار می کنند

ارسال یک پاسخ