آشنایی با معبد ویکتوریا، کلکته

معبد هندوی ویکتوریا که با نام معبد آرول میهو ناواساکتی وینایاگار نیز شناخته می شود، یک معبد هندو برجسته است که در سیشل در نزدیکی بازار ماهی در شهر ویکتوریا (ماهه) واقع شده است.

کلکته، یکی از شهرهای مهم هند است که تا چند سال پیش پرجمعیت ترین شهر هند بوده و از آن به عنوان هندی ترین شهر کشور هندوستان یاد میشود. این شهر سومین شهر بزرگ هند است که یک جشنواره هر روزه از وجود انسان، به صورت همزمان اشرافی و بدبخت، با فرهنگ و بی فرهنگ، و در عین حال پر زرق و برق و مندرس است. کلکته به آسانی تصاویری از رنج انسان ها را در ذهن تداعی می کند، اگرچه این شهر تصویر کاملی از این کلان شهر ۳۳۰ ساله نیست.کلکته شهری تاریخی و باستانی محسوب نمی‌شود چرا که در سال ۱۶۹۰ توسط کمپانی هندشرقی و برای تجارت ساخته شد و احتمالا قبل از آن روستایی بیش نبوده است. با این حال، عبور رودخانه هوگلی از وسط شهر سبب شده پلهای زیادی را در این شهر شاهد باشیم که بر زیباییهای این شهر افزوده اند.این شهر دارای بناهای تاریخی بیشماری است، که معبد ویکتوریا یکی از آنهاست.

معماری معبد ویکتوریا

معماری بنای یادبود ویکتوریا در کلکته با عظمت و تلفیقی از سبک های معماری بریتانیایی و مغول مشخص می شود. بنای یادبود ویکتوریا نمادی از راج بریتانیا در هند است و بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۲۱ به یاد ملکه ویکتوریا ساخته شد. این ساختمان دارای ساختاری از مرمر سفید با گنبد مرکزی است که با الهام از تاج محل احاطه شده توسط باغ‌ها و آب‌ها. این ساختمان دارای عناصر معماری احیای هند و ساراسنیک است که عناصر طراحی بریتانیایی و مغولی مانند گنبدها، برج ها و کنده کاری های پیچیده را ترکیب می کند.معبد هندوی ویکتوریا که با نام معبد آرول میهو ناواساکتی وینایاگار نیز شناخته می شود، یک معبد هندو برجسته است که در سیشل در نزدیکی بازار ماهی در شهر ویکتوریا (ماهه) واقع شده است. این تنها معبد هندو در سیشل است که در جزیره ویکتوریا قرار دارد. این معبد با مجسمه های هندو متعددی تزئین شده است.

معبد ویکتوریا در کلکته یکی از معابد مشهور هندوستان است که در بین ۴۰ معبد موجود در این کشور اهمیت زیادی دارد. این معبد یک نام طولانی دیگر هم دارد که به آن “سری سیرا رادا پاراهاساتری ماندیر” هم می گویند.

معبد هندوی ویکتوریا که با نام معبد آرول میهو ناواساکتی وینایاگار نیز شناخته می شود، یک معبد هندو برجسته است که در سیشل در نزدیکی بازار ماهی در شهر ویکتوریا (ماهه) واقع شده است. این تنها معبد هندو در سیشل است که در جزیره ویکتوریا قرار دارد. این معبد با مجسمه های هندو متعددی تزئین شده است و یک جاذبه مذهبی و گردشگری قابل توجه در سیشل است.معبد ویکتوریا در کلکته یکی از معابد مشهور هندوستان است که در بین ۴۰ معبد موجود در این کشور اهمیت زیادی دارد. این معبد یک نام طولانی دیگر هم دارد که به آن “سری سیرا رادا پاراهاساتری ماندیر” هم می‌گویند. معبد ویکتوریا در شهر کلکته واقع شده است که آب و هوای آن در زمستان ها سرد و در تابستان ها معتدل است. بهترین زمان برای سفر به کلکته و بازدید از این معبد ماه های نوامبر تا مارس است.

بخش های مهم معبد ویکتوریا

معبد ویکتوریا در کلکته یکی از بناهای شگفت انگیز و منحصر به فرد این شهر است. این معبد در زمان استعمار بریتانیا، زمانی که کلکته پایتخت هندوستان بود، ساخته شده است.معبد ویکتوریا دارای بخش های مختلفی است:

سالن نمایش

این بخش برای اجرای نمایش های مختلف استفاده می شود.

موزه فرهنگی

در این موزه، آثار هنری، مجسمه ها، صنایع دستی و سکه های قدیمی نگهداری می شوند.

امکانات فرهنگی

معبد امکانات فرهنگی متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

سالن های عبادت

بخش اصلی معبد، سالن های عبادت است که برای برگزاری مراسم مذهبی استفاده می شود.

معبد ویکتوریا با معماری منحصر به فرد خود، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری کلکته به شمار می رود و بازدید از آن برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ هند توصیه می شود.

معبد ویکتوریا

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها