آشنایی با قلعه آنکارا

در طول تاریخ، قلعه آنکارا توسط امپراتوری‌های مختلف مانند گالاتیا، روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بازسازی و تغییر شکل داده است.

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده و جمعیت آن بیش از ۵.۶ میلیون نفر است. آنکارا شهری مدرن و نسبتاً جدید محسوب می‌شود که به دلیل مستقر بودن بسیاری از نهادها مانند سازمان هوافضا، کارخانه‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دفاعی، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا عبارتند از مقبره آتاتورک، پارک جنگلی آتاتورک و مراکز خرید متعدد. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز ترکیه واقع شده و دسترسی به همه نقاط کشور از آن آسان است. استان آنکارا با مساحت ۲۵,۷۰۶ کیلومتر مربع در دشت‌های بزرگ آناتولی مرکزی قرار گرفته و ۵۰% از زمین‌های آن برای کشاورزی، ۲۸% جنگل و ۱۰% چراگاه دام است.آنکارا مکان های زیبا و دیدنی زیادی دارد که مسجد قلعه آنکارا یکی از آنهاست.

معماری زیبای قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی در پایتخت ترکیه است. این قلعه قدمت آن به قرن هشتم پیش از میلاد و دوران امپراتوری فریجی برمی‌گردد.
در طول تاریخ، قلعه آنکارا توسط امپراتوری‌های مختلف مانند گالاتیا، روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بازسازی و تغییر شکل داده است. معماری قلعه آنکارا ترکیبی از سبک‌های مختلف است. دیوارهای بیرونی قلعه آسیب دیده‌اند اما بنای اصلی قلعه سالم مانده است. قلعه دارای دو ورودی است که در هر ورودی سنگ‌نوشته‌هایی از دوران امپراتوری‌های مختلف وجود دارد. همچنین قلعه دارای میدان‌های کوچکی به نام‌های Atpazarı، Samanpazarı و Koyunpazarı است که در طول تاریخ به عنوان مراکز تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

قلعه ی زیبای آنکارا

قلعه آنکارا
قلعه آنکارا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا، پایتخت ترکیه است. این قلعه در بخش قدیمی شهر آنکارا واقع شده و تاریخی به قدمت ۳۰۰۰ سال دارد. قلعه آنکارا در طول تاریخ نقش مهمی در حوادث سیاسی و نظامی ترکیه ایفا کرده است.
معرفی قلعه آنکارا
قلعه آنکارا در بخش قدیمی شهر آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده است.
این قلعه تاریخی به قدمت ۳۰۰۰ سال دارد و در طول تاریخ نقش مهمی در حوادث سیاسی و نظامی ترکیه ایفا کرده است.
قلعه آنکارا در بالای تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد و از دور به خوبی قابل مشاهده است.
این قلعه دارای دیوارهای محکم و برج‌های متعدد است که از آن برای دفاع در برابر حملات دشمنان استفاده می‌شده است.
جاذبه‌های قلعه آنکارا
موزه قلعه آنکارا: در این موزه آثار باستانی و تاریخی مربوط به قلعه و شهر آنکارا نگهداری می‌شود.
مسجد لالا پاشا: این مسجد در داخل قلعه واقع شده و از آثار معماری دوره عثمانی است.
کلیسای سنت کلمنت: این کلیسا در داخل قلعه قرار دارد و از آثار معماری دوره بیزانس محسوب می‌شود.
چشم‌انداز زیبای شهر: از بالای قلعه می‌توان چشم‌انداز زیبای شهر آنکارا را مشاهده کرد.
بازدید از قلعه آنکارا
قلعه آنکارا در طول هفته از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر باز است.
بازدید از قلعه و موزه آن رایگان است.
برای دسترسی به قلعه می‌توان از تله‌کابین استفاده کرد که از میدان تاکسیم به قلعه می‌رسد.
همچنین می‌توان از طریق پله‌های متعدد به بالای قلعه رفت.
قلعه آنکارا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا است که با تاریخ ۳۰۰۰ ساله خود، گواه بر گذشته پرفراز و نشیب این شهر است. بازدید از این قلعه و موزه آن، می‌تواند تجربه‌ای جذاب و آموزنده برای گردشگران باشد

بخش های مهم قلعه آنکارا

قلعه آنکارا دارای چند بخش مهم است:
نمای سنگی بیرونی
دیوارهای بلند ۱۴ تا ۱۶ متری قلعه که در سمت غرب و جنوب به شکل زاویه دار و در شرق و شمال کمی منحنی هستند، مهم ترین ویژگی قسمت خارجی قلعه آنکارا محسوب می شوند.
آکاله (Akkale) یا قلعه داخلی
در داخل قلعه، قلعه ای دیگر به نام آکاله وجود دارد که یک بنای ۴ طبقه با دو درب بزرگ است و از جذاب ترین قسمت های قلعه به شمار می رود.
برج ها
قلعه آنکارا ۲۰ برج مراقبت دارد که از یکدیگر مجزا هستند و هر یک شکل و شمایل خاص خود را دارند. سبک معماری این برج ها متاثر از دوره های مختلف تاریخی مانند رومی، سلجوقی و عثمانی است.
محوطه دایره ای شکل داخلی
یکی از مهم ترین بخش های قلعه، فضای میدانی شکل و روباز میانه آن است که برج ها و اتاق ها در اطراف آن ساخته شده اند. قلعه آنکارا همچنین دارای درب اصلی ورودی با برج ساعت، بازار تاریخی پیلوهان در بخش جنوبی، و بخش هایی از دیوارهای داخلی سالم مانده است.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ