راهنمای سفر به عماره شهری در کنار رود دجله، عراق

موکب‌های شهر عماره برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین به خصوص زائران ایرانی آماده هستند. عماره تا پیش از سال ۱۹۷۶ به استان عماره معروف بود.

عراق کشوری در جنوب غرب آسیا است که با ایران، کویت، سوریه، ترکیه، اردن و عربستان سعودی مرز مشترک دارد. این کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر است. عراق به جز بخش محدودی که با خلیج فارس مرز آبی دارد، با بقیه کشورها مرز خشکی دارد،عراق دارای ذخایر ۱۱۵ میلیارد بشکه نفت در میدان‌های نفتی است که پس از ایران در رده پنجم قرار دارد. جغرافیای عراق گوناگون است و به چهار ناحیه اصلی بخش می‌شود: بیابان، میانرودانِ بالا، کوهسارهای شمالی در کردستان عراق، و میانرودانِ پایین. عراق یکی از کشورهای مهم و اسلامی خاور میانه است که دارای پیشینه تاریخی غنی می‌باشد. اما این کشور از جنگ‌ها و ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری رنج برده است. عراق شهرهای مهم و زیبای زیادی دارد که عماره یکی از آنهاست.

شهر زیبای عماره

شهر عماره مرکز استان میسان در جنوب شرقی عراق است که در کنار رود دجله قرار دارد. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۸ میلادی ۴۵۳٬۴۲۶ نفر بوده که اکثریت آنها مسلمان شیعه هستند. شهرستان العماره که شهر عماره مرکز آن است، ۱,۲۵۰,۰۰۰ نفر جمعیت دارد. موکب‌های شهر عماره برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین به خصوص زائران ایرانی آماده هستند. عماره تا پیش از سال ۱۹۷۶ به استان عماره معروف بود.

فرهنگ مردم عماره

شهر عماره، مرکز استان میسان در جنوب شرقی عراق، در کنار رود دجله واقع شده و جمعیت آن در سال ۲۰۰۸ حدود ۴۵۳٬۴۲۶ نفر برآورد شده است. اکثریت ساکنان این شهر مسلمان شیعه هستند. عماره در دهه ۱۸۶۰ توسط امپراتوری عثمانی تأسیس شد و در طول تاریخ، به ویژه در جنگ ایران و عراق، شاهد درگیری‌های زیادی بوده است. این شهر همچنین به عنوان نقطه‌ای مهم برای زائران در پیاده‌روی اربعین شناخته می‌شود و موکب‌های زیادی برای پذیرایی از زائران در آن مستقر هستند.

راهنمای سفر به عماره

زبان مردم عماره

شهر عماره (به عربی: العماره) در استان میسان عراق واقع شده و جمعیت آن عمدتاً مسلمان شیعه هستند. زبان اصلی مردم این شهر عربی است. عماره به عنوان مرکز استان میسان، در کنار رود دجله قرار دارد و تاریخی غنی از دوران عثمانی تا کنون دارد.

چیدمان شهر عماره

شهر عماره، مرکز استان میسان در جنوب شرقی عراق، در کنار رود دجله واقع شده است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۸ به ۴۵۳٬۴۲۶ نفر رسید و بیشتر ساکنان آن مسلمان شیعه هستند. عماره در دهه ۱۸۶۰ توسط امپراتوری عثمانی تأسیس شد و در تاریخ معاصر به دلیل موقعیت استراتژیکش در جنگ ایران و عراق مورد توجه قرار گرفت.

آثار باستانی آثار باستانی و مکان‌های دیدنی شهر عماره

شهر عماره، واقع در عراق، دارای آثار باستانی متعددی است که به تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه اشاره دارد. از جمله این آثار می‌توان به بقایای شهر باستانی «عِماره» و سازه‌های مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی اشاره کرد. این شهر به عنوان یک مرکز مهم تجاری و فرهنگی در دوران‌های گذشته شناخته می‌شد و آثار آن شامل مساجد، بازارها و خانه‌های تاریخی است که نشان‌دهنده معماری و زندگی اجتماعی مردم در آن زمان می‌باشد.

راهنمای سفر به عماره

شهر عماره مرکز استان میسان در جنوب شرقی عراق است که در کنار رود دجله قرار دارد. این شهر در دهه ۱۸۶۰ توسط امپراتوری عثمانی برای ایجاد پایگاه نظامی تأسیس شد و در سال ۱۹۱۵ توسط انگلیسی‌ها تسخیر شد.عماره به عنوان مکانی بالقوه برای طبیعت‌گردی در نظر گرفته می‌شود. اگرچه شهرهای کربلا و نجف محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در عراق هستند، اما عماره نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در کنار رود دجله و تاریخ غنی، می‌تواند جاذبه‌های گردشگری خاص خود را داشته باشد.شهر عماره در استان میسان عراق دارای ۲۵ مسجد است. برخی از مساجد معروف این شهر شامل مسجد العزیز، واقع در ناحیه العزیز، و مسجد الخضراء می‌باشند. این مساجد به عنوان مراکز عبادت و تجمعات مذهبی برای مسلمانان در منطقه شناخته می‌شوند.شهر عماره در استان میسان عراق، دارای آرامگاه‌ها و مکان‌های زیارتی مهمی است. از جمله این آرامگاه‌ها می‌توان به مسجد العزیز اشاره کرد که در ناحیه العزیز واقع شده و گفته می‌شود یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل در آن دفن شده است.

راهنمای سفر به عماره

همچنین، این شهر به خاطر نزدیکی به هور الحویزه، منطقه‌ای با طبیعت زیبا و تاریخی، شناخته می‌شود. عماره به عنوان مرکز استان میسان، تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی متنوع دارد.آرامگاه حضرت عزیر، حضرت عزیر (علیهالسّلام) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که نَسَبش به بنیامین فرزند حضرت یعقوب (علیهالسلام) میرسد. زیارتگاهی به نام او در شهر عماره از توابع استان میسان در کشور عراق قرار دارد.این زیارتگاه، در ناحیه «عُزیر»، در فاصله هفتاد کیلومتری شهر عماره، مرکز استان میسان، قرار دارد. این زیارتگاه، دارای ساختمانی قدیمی است که احمد پاشا، والی بغداد در دوره عثمانی، آن را در سال ۱۱۵۰ ه. ق بازسازی نموده و گنبد آن را کاشیکاری کرده است. در سال ۱۹۰۴ م نیز بازسازی شده است

رستوران‌های مهم شهر عماره

رستوران های مهم و معروف عماره عبارتند از:

رستوران اف ام
رستوران میلان
رستوران صمد
رستوران همدل

راهنمای سفر به عماره

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ