یادداشت بهرام قاسمی در پی درگذشت رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، متن یادداشت بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس به شرح زیر است :

خبر ناگوار بود و بس بی هنگام. خانم ماریل دوسارنز وزیر سابق و نماینده و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه در اثر بیماری درگذشت.

خانم دوسارنز از دوستان و شخصیت هایی بود که با دقت بسیار و از روی علاقه، تحولات منطقه و معضلات منطقه ای و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و بخصوص موضوع موانع صدور دارو و تجهیزات پزشکی به کشورمان را پی می‌گرفت. ایشان در هنگام سفر آخر خود به تهران با اشتیاق تمام علاقمند بود در میان همه بازدیدها و دیدارهای رسمی‌که خواهد داشت از یک مرکز ساخت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی و یا یکی از بیمارستان‌ها که درگیر کاستی‌های ناشی از تحریم هاست بازدید نماید.

خانم دوسارنز بسیار در آن هنگام خوشبین بود که کشورهای اروپایی با سازوکارهای مالی در بی اثرکردن تحریم های ضد انسانی اقدامی‌شایسته نمایند، اقدامی‌که هرگز صورت نگرفت. او در بحبوحه همه گیری کور و نامیمون کووید19 سرانجام به علتی دیگر و بیماری دیرینه سرطان خون چشم از جهان فروبست و نبود او و چنین شخصیت هایی ضایعه بزرگی برای همگان و بخصوص مردم فهیم فرانسه است.

خانم دوسارنز در سفر به تهران با مقامات پارلمانی و مقامات سیاسی بسیاری دیدار کرد. نکته جالب و خاطره انگیز در ارتباط با این سفر آن بود که در آستانه انجام سفر و بعد از انجام هماهنگی‌های معمول، طرح این موضوع از سوی برخی نمایندگان مجلس پیشین مبنی بر اینکه به لحاظ پروتکلی نوبت اعزام هیاتی از پارلمان ایران به پاریس است، انجام این سفر را با سوالات و ابهاماتی مواجه  لیکن پس از توجیه موضوع و بر طرف شدن سوء تفاهم، نهایتا این سفر سازنده محقق گردید.

بهرام قاسمی-  پاریس

 14 ژانویه 2021

 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.