۱۰ فقره احتکار در مازندران کشف شد/ تشکیل شورای معتمد پلیس

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سرهنگ علیرضا باقری صبح پنجشنبه در نشست خبری هفته ناجا با بیان اینکه امروز رسانه های بیداری و شنیداری در همه حوزه ها نگرش و دستاوردهای جدیدی را ایجاد کرده اند از کشف ۱۰ مورد احتکار طی شش ماه اخیر به ارزش ۹۷ میلیارد ریال و کشف ۲۰۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه رسانه ها از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات از فناوری های نوین بهره می برند و در حوزه تخصصی نیز شرایط متفاوت شده و شاهد پویایی در رسانه ها هستیم اظهار داشت: با برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از دانش رسانه ای شاهد هستیم با تولید کرسی های هم اندیشی، رسانه ها نگرش جدیدی ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه رسانه ها فرازمانی و فرامکانی در حال فعالیت هستند ادامه داد: رسانه ها نقش حاملان و انتقال دهندگان پیام را ایفا می کنند که می تواند در ارتقای فرهنگ جامعه نقش آفرینی کند.

سرهنگ باقری تصریح کرد: امروز رسانه ها در بعد امنیت و تولید امنیت نقش بزرگی دارند و ناجا به کمک رسانه ها توانست امنیت قابل قبولی را در استان ایجاد کنند.

معاون اجتماعی انتظامی مازندران یادآور شد: افزایش احساس امنیت مهمترین نقش رسانه ها در جامعه است و رسانه می توانند به امنیت و آرامش عمومی مردم کمک کنند.

وی به وظایف رسانه ها اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی و شناخت سلایق و علایق آن در حوزه های مختلف از جمله کارکردهای رسانه است و مدیریت زمان نیز از موضوعات بسیار مهم به شمار می رود.

سرهنگ باقری عنوان کرد: رسانه ها با گفتمان سازی می توانند به نیروی انتظامی در حوزه امنیت و ارتقای احساس امنیت کمک کند.

وی تامین امنیت اقتصادی و حمایت از تولید داخلی را از جمله ماموریت های ناجا برشمرد و گفت: زمانی می توانیم امنیت عمومی جامعه را فراهم کنیم که نیروی انتظامی در عرصه های گوناگون حضور فیزیکی داشته باشد.

سرهنگ باقری با تاکید براینکه راه ایجاد سلامت درونی، آموزش و استانداردسازی رفتار نیروی انسانی است گفت: آموزش های مداومی را در قالب دوره های کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار است.

معاون اجتماعی انتظامی مازندران با گرامیداشت هفته ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی به دنبال آن است تا ارزش های انسانی را در جامعه متعالی کند و شرکت آحاد کارکنان و فرماندهان ناجا در میعادگاه نماز جمعه از جمله برنامه ها است.

وی حضور روسای کلانتری ها در مدارس، برپایی نمایشگاه مجازی تبیین آسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی، ارائه خدمات رایگان مشاوره و مددکاری در حاشیه مصلی های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه، تقدیر از شورای معتمد پلیس را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: در هر کلانتری سه نفر به عنوان شورای معتمد پلیس انتخاب و فعال شده اند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.