ثبات بازار دشمن را مایوس می کند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه کرمان با اشاره به رعایت تقوا توسط خود و نمازگزاران گفت: باید با استفاده از ظرفیت هایی که در دنیا در اختیار داریم، توشه برای آخرت فراهم کنیم.

وی اقتصاد را یکی از بسترهای ایجاد واقعه عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: دین اسلام اقتصاد را در دو حوزه فردی و اجتماعی مورد توجه قرار می دهد لذا در حکومت حضرت علی علیه السلام مشاهده می کنیم که تمام اقشار جامعه از یک رفاه نسبی برخوردار هستند.

امام جمعه کرمان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: «هنگامی که بنی امیه قسمت های مختلف حکومت را در دست گرفتند ۳ اتفاق رخ داد که پایه های حکومت استبدادی را تشکیل می دهد»، اظهار داشت: اول اینکه افرادی حاکم می شوند که بیت المال را در اختیار خود قرار می دهند و به هر شکلی که بخواهند از آن استفاده می کنند دیگری مردم را عبد خود می دانند و آنها را استثمار  و استعمار می کنند و سومین عامل حکومت استبدادی این است که دین را مایه سوءاستفاده خود قرار می دهند و از دین برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند.

وی با بیان این مطلب که معاویه آنچنان مردم را تحت فشار قرار داده بود که نمی توانستند به حضرت علی علیه السلام نزدیک شوند چراکه از بیت المال استفاده شخصی می کرد و آن را ملک شخصی خود می دانست، خاطرنشان کرد: با این عقبه یکی از عواملی که حادثه عاشورا رقم زد همین فضای اقتصادی حاکم بر آن جامعه بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امروزه کشورهای مستکبر به رهبری آمریکا برخی کشورهای خود فروخته عرب را در اختیار خود گرفته و از پول این کشورها در راستای منافع خود استفاده می کنند در نتیجه این کشورها در مقابل استکبار از خود اختیاری ندارند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام و شهادت سردار همدانی سردار بزرگ اسلام، گفت: باید نقش بزرگ امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب صلوات الله علیها را مورد توجه قرار بدهیم.

نمانیده ولی فقیه در استان با اشاره به روز جهانی کودک، خاطرنشان کرد: باید مظلومیت کودکان غزه و یمنی را که مورد تهاجم مستکبرین کودک کش هستند، مورد توجه قرار بدهیم اما متأسفانه شاهد هستیم کشورهایی که ادعای حقوق بشر را دارند حتی یک بیانیه جهت محکومیت این کودک کشی، صادر نکرده اند.

وی ضمن تبریک روز نیروی انتظامی و تلاش آنها جهت تأمین امنیت و آسایش جامعه، افزود: فعالیت های نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت داخلی، کمک به سلامت اخلاقی جامعه، حضور در خط مقدم مبارزه با مظاهر فسق، فجور، بی انضباطی و نامنی که هرکدام کاری بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد:  در روزهایی که غالب مردم مشغول تفریح و مسافرت هستند آنها شبانه روز جهت تأمین امنیت مردم تلاش می کنند لذا جادارد این روز را به فرمانده ناجادر کشور، استان و همه رده های انتظامی تبریک بگویم.

امام جمعه کرمان با گرامیداشت سالروز هجرت امام خمینی از عراق به فرانسه، بیان داشت: این کشور طبق فرامین امام خمینی با رهبری مقام معظم رهبری با قاطعیت در حال حرکت است و بخشی از این قاطعیت را چند روز پیش توسط سپاه همیشه قهرمان مشاهده کردیم که آنچنان گوشمالی به دشمن داده شد خود آنها اظهار کردند که ایران انتقام خون شهدای خود را گرفت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته در جمع بسیجی ها که به دو محور اساسی تأکید کردند، افزود: محور اول دشمن شناسی است که باید در این زمینه به دوگام یعنی اعتماد به نفس جهت مقابله با دشمن و دیگری وجود دشمن را باید به خوبی حس کنیم، توجه کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی توجه به نقش جوانان در مدیریت کشور را محور دوم سخنرانی مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: جوانان عامل خنثی سازی توطئه های دشمنان هستند لذا باید جوانان در بسترهای مختلف جامعه با مدیریت افراد جامعه فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: در دنیا کمتر کشوری این جرأت را دارد که از کشورهای مستکبر قدرتمند همچون آمریکا شکایت کند که کشور ایران این کار را کرد و توانست حرف خود را به کرسی بنشاند.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که باید به روستائیان و افراد عشایر توجه بیشتری بخصوص در مسائل اقتصادی کرد، ابراز داشت: امیدواریم که وضعیت اقتصادی و ثبات بازار بهتر شود و بار دیگر دشمن در این حوزه شکست بخورد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.