همکاری آموزش و پرورش با زندان‌های استان تهران گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، علی اسمعیلی با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری های متقابل زندان های استان تهران و آموزش و پرورش در جهت فراهم نمودن زمینه های تحصیل مددجویان اظهار داشت: تحصیل بیشترین تاثیر را بعد از خانواده بر روح و روان افراد گذاشته، شخصیت اجتماعی و فرهنگی در محیط های آموزشی پایه گذاری می شود. به همین دلیل در امر اصلاح و تربیت، به تحصیل و آموزش توجه ویژه اعمال می گردد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان تهران ادامه داد: در همین راستا، جلسه کارگروه مشترک ادارات کل زندان های استان تهران و آموزش و پرورش شهرستان های استان در سالن اجلاس مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه 7 برگزار شد که طی آن تفاهمنامه های این دو اداره کل در حوزه سوادآموزی به روزرسانی شده، راهکارهای جدید مورد بررسی قرار گیرد و همکاری این دو نهاد، گسترش می یابد.

وی همچنین گفت: طی جلسه کارگروه که با حضور زینالی معاون سوادآموزی و هاشمی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، اسفندیار رئیس اداره دوره های سوادآموزی، قهاری رئیس اداره واگذاریها، افضلی  رئیس آموزش و پرورش منطقه کهریزک و حیدری رئیس آموزش و پرورش منطقه فشافویه، ایزدپرست رئیس اداره فرهنگی تربیتی و رحیمی مسئول آموزش زندان های استان تهران و کارشناسان این حوزه برگزار شد، مقرر گردید مجوز مرکز یادگیری محلی برای زندانیان بیسواد یا کم سواد ندامتگاه های زنان و تهران بزرگ صادر شود که این مرکز می تواند تمام امور ثبت نام زندانی از دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال را انجام دهد.

اسمعیلی تصریح کرد: با توجه به زمان کوتاه اقامت برخی از زندانیان در زندان، مقرر گردید مجوز اجرای طرح جامع جهت مددجویان ندامتگاه های زنان و تهران بزرگ نیز به صورت ویژه در جلسه کمیسیون خاص آموزش و پرورش بررسی شود تا مددجویان بتوانند به صورت یک جا و در کمترین بازه زمانی با شرکت در آزمون مذکور، مدارک تحصیلی پایه ششم و دوره متوسطه اول را بدون درج نام زندان دریافت نمایند.

براساس این گزارش، پس از برگزاری جلسه کارگروه، به منظور آشنایی با محیط آموزشی زندان‌ها و رفع مشکلات تحصیلی مددجویان، در ندامتگاه زنان استان تهران حضور یافته، از بخش‌های مختلف این مرکز مانند هنرستان فرزانگان، کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی، کلاس های فرهنگی تربیتی، آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی بازدید کردند. 

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.