برگزاری کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در دانشگاه دامغان در سال آینده

عبدالعلی بصیری در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما اظهار کرد: کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری سالانه با همکاری دانشکده‌های مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری برجسته کشور و همچنین دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، پارک‌ها و نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی مختلف بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی اولیه، دومین دوره این کنفرانس‌ با محوریت فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر (Renewable energy and technology) قرار بود در  اسفندماه سالجاری برگزار شود، اما باتوجه به درخواست‌ جمع کثیری از داوطلبان آزمون دکترا مبنی بر تعویق انداختن زمان برگزاری کنفرانس به دلیل مصادف شدن زمان برگزاری کنفرانس با آزمون دکترا، کمیته برگزاری کنفرانس تصمیم به تعویق برگزاری کنفرانس گرفته است.

رئیس دانشگاه دامغان تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد برگزاری همایش، زمان برگزاری همایش 16 و 17 اردیبهشت 1400 خواهد بود، همچنین با توجه به درخواست های مکرر و به منظور بهره مندی مناسب از فرصت پیش آمده، مهلت ارسال مقالات (چکیده + اصل مقالات) تا 14 فروردین تمدید می شود، همچنین علاقمندان جهت ثبت نام برای این همایش نیز تا 21 فرودین ماه 1400 فرصت دارند.

بصیری ادامه داد: این همایش با رویکرد فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر و باهمکاری دانشگاه دامغان، انجمن ایرانی تحقیق در عملیات و مرکز علمی تقدیس برگزار خواهد شد. باتوجه به محوریت اصلی برگزاری بالغ بر چهار کارگاه تخصصی و کاربردی با حضور اساتید داخلی و خارجی برای آموزش جامعه دانشگاهی برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین گفت: مهمترین محورهای این کنفرانس در رشته های مدیریت و حسابداری نیز شامل مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و آینده پژوهی، مدیریت ورزشی، مدیریت استراتژیک، اقتصاد خرد، کلان، اقتصاد پولی و بانکداری، اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضی، حسابداری مالی، صنعتی، مالیاتی، بودجه‌ای و حسابرسی است.

رئیس دانشگاه دامغان اذعان داشت: الگوریتم‌ها و روش‌های تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی، مدیریت عملیات، تولید و پروژه، کیفیت و بهره‌وری، لجستیک و زنجیره تأمین، مهندسی سیستم‌های سلامت، ارگونومی و ایمنی از جمله محورهای دومین همایش بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع است.

بصیری اضافه کرد: انرژی تجدید پذیر به اقسامی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوعی انرژی است که قابلیت دارد توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود بیاید یا به عبارتی دیگر، منابعی هستند که پس از مصرف به راحتی جایگزین شوند.

وی افزود: در سال‌اخیر با توجه به اهمیتی که به مباحث تغییرات جوی مبذول شده است، انرژی تجدید پذیر به آهستگی توجه دنیا را به طور کامل به خود جلب کرده است. تغییرات جوی گسترده منبعث  از گازهای گلخانه‌ای، بدون شک عمده‌ترین عامل تهدید کننده حیات بشری به شمار می‌آیند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه دامغان با اشاره به توجه روزافزون کشورهای توسعه یافته بi انرژی های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: تولید انرژی پاک از انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه به منزله هدف عمده کشورهای مختلف دنیا در نظر گرفته شده است تا بدین وسیله تغییرات جوی را کاهش دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.