تفرقه نیروهای داخلی شکست مقاومت را در پی دارد/ ضرورت حفظ وحدت

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام محمدباقرعبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر، ضمن بیان اینکه تفرقه بین نیروهای داخلی به شکست جبهه مقاومت مسلمانان منجر می‌شود، ابراز داشت: برای مقابله با هر نوع حربه‌ای از سوی دشمن، حفظ وحدت و انسجام ضروری است که تحقق این مهم تنها در سایه تبعیت از فرمان‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی خواهد شد.

وی بابیان اینکه غرور، تعصب و نزاع به نفوذ دشمن در کشور دامن می‌زند، اضافه کرد: در این چهل‌ساله عمر انقلاب هرکجا به فرمان‌های ولایت‌فقیه گوش فرا دادیم پیروز میدان شدیم که این تجربه‌های شیرین نشان می‌دهد برای افزایش تقویت جبهه‌های داخلی می‌بایست به‌ضرورت اتحاد تأکید بیشتری کرد.

ضرورت دشمن شناسی

امام‌جمعه موقت سمنان بابیان اینکه اجرای الگوی ایرانی-اسلامی اعتلای نظام را در بین دیگر کشورهای جهان ارتقا می‌دهد، ابراز داشت: نخبگان و اندیشمندان برای رسیدن به این مقصود بیشترین سهم رادارند که با توجه به ارائه سند چشم‌انداز ۵۰ ساله کشور توسط مقام معظم رهبری که حاکی از درایت ایشان است مشارکت این قشر در تدوین این الگو می‌تواند پیشرفت کشور را به دنبال داشته باشد.

عبدوس به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: دشمن بسیار کوشید تا این راهپیمای برگزار نشود اما علیرغم میل باطنی آن‌ها اجتماع ۲۵ میلیونی از ایران و سایر کشورهای جهانی در این گردهمایی شرکت کردند و تیر استکبار برای ضربه زدن به اتحاد بین شیعه و سنی در این مراسم برای بار دیگر به سنگ خورد.

وی بابیان اینکه ناتوانی آمریکا برای نفوذ در بین امت‌های مسلمان طی این چهار دهه اثبات‌شده است، تصریح کرد: دشمن می‌داند تا زمانی پایه‌های مقاومت محکم و استوار باشد نمی‌تواند بر این ملت غلبه کند بنابراین می‌کوشد تا با سست کردن مقاومت به اهداف خود دست یابد که خوشبختانه علیرغم توطئه‌های آن‌ها باوجود دشمن‌شناسی نسل جوان محال است که به این آرزوی خود دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما» ضرورت توجه به پدافند غیرعامل، توجه به ایام ۲۸ صفر و برپایی موکب‌ها در مسیر عبور زائران بارگاه امام هشتم، ضرورت شرکت در مراسم ۱۳ آبان و توجه به ابعاد اربعین ازجمله مواردی بود که از تربیون این هفته نماز جمعه سمنان مطرح شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.