پشتوانه علمی و تاریخی، واکسینه‌شدن در برابر تهاجم فرهنگی است

محمدمهدی فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار «تاریخ‌ما» با بیان اینکه برپایی نمایشگاه سیار علوم و فناوری در دانشکده برای نخستین بار اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: با توجه به آن که در هفته “علم در خدمت صلح و توسعه” هستیم، برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در را به روی سایر مراسم و برنامه‌هایی که برای این هفته پیش‌بینی شده، بگشاید. 

وی ضمن اشاره به برگزاری اولین نشست شورای سیاست‌گذاری کرسی ارتباطات علم و فناوری و نیز سایر نشست‌ها با موضوعات علمی، نمایشگاه فوق را فرصتی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان برای کسب شناخت علمی و تاریخی دانست و توضیح داد: در این نمایشگاه، ابزارهایی از دوره اشکانی به چشم می‌خورد که کاربرد آن در زمینه تولید برق بوده و باور آن دشوار است.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برخورداری از پشتوانه علمی و تاریخی فوق را مایه غرور دانست و گفت: چنین پشتوانه‌ای نوعی واکسینه شدن در برابر تهاجم‌های خارجی اعم از فرهنگی و اقتصادی به شمار می‌آید. 

فرقانی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی از دو منظر می‌تواند در زمینه ترویج علم خدمت کند، یک منظر را تولید علم در حیطه علوم انسانی اعم از مطالعات اقتصادی، سیاسی، ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی و فراهم آوردن اطلاعات مناسب سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران عنوان کرد و افزود: این دانشگاه همچنین می‌تواند در زمینه تولید شناخت، آگاهی و دانش پیرامون فراگیر شدن، ترویج و کاربرد آن در زندگی روزمره و تبدیل آن به فرهنگ در جامعه گام بردارد. 

وی در پایان ضمن دعوت از تمام دانشگاهیان داخل و خارج از پردیس دانشگاه برای شرکت در موزه سیار علم و فناوری، تاکید کرد: از دانشگاهیان درخواست دارم امروز و فردا را غنیمت دانسته و زمانی را به بازدید از این نمایشگاه اختصاص دهند.

به گزارش «تاریخ‌ما»، نمایشگاه علوم و فناوری قدیم و جدید با همکاری موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، امروز و فردا به مناسبت “هفته علم در خدمت صلح و توسعه” در این دانشکده دایر خواهد بود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.