دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن در استان سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد دلالی صبح پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود از برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد و بیان کرد: قبول‌شدگان آزمون‌های ورودی، در دوره تربیت داور که به‌منظور یکسان کردن روش‌های داوری، جلوگیری از اعمال سلیقه‌های فردی در داوری و ارتقاء سطح علمی، تخصصی و فنی داوران مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.

وی شرایط شرکت‌کنندگان در این دوره را التزام عملی به موازین شرع مقدس اسلام و اعتقاد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رعایت ظواهر و پوشش اسلامی متناسب با شأن داوری مسابقات قرآن کریم، تسلّط به قرائت تخصصی قرآن کریم در حد «سطح۶» برای شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت دانست.

رئیس اداره امور قرآنی استان سمنان بیان کرد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ سال سن و قبولی در آزمون‌های ورودی از دیگر شاخص‌های حضور در این دوره‌ها است.

دلالی با بیان اینکه داوطلبان توانمند و علاقه‌مند به داوری در رشته‌های تجوید، وقف و ابتداء، صوت و لحن می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون ورودی هر یک از رشته‌ها، با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، نسبت به ارائه مدارک و ثبت‌نام در آزمون ورودی اقدام کنند، اظهار داشت: زمان برگزاری این دوره متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی بابیان اینکه دوره تربیت داور عمومی قرآن کریم برای هر رشته ۳۰ ساعت آموزشی است و اساتید اعزامی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، مباحث مربوط به آسیب‌شناسی، آیین‌نامه مسابقات و فرم داوری رشته مربوطه را ارائه کرده و به کارورزی می‌پردازند، بیان داشت: حداکثر تعداد شرکت‌کننده در هر رشته ۲۵ نفر است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نفرات منتخب، بر اساس آزمون ورودی تعیین خواهند شد و کسانی که بالاترین نمرات را در آزمون کسب کنند، بر اساس اولویت، مجاز به شرکت در دوره تربیت داور در رشته قبول‌شده خواهند بود.

وی افزود: به قبول‌شدگان آزمون‌های پایانی دوره، گواهینامه تربیت داور از طرف سازمان دارالقرآن الکریم اعطاء خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.