همایش وحدت علمای شیعه و سنی در بجنورد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان اینکه همایش علمای شیعه و سنی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش هفته آینده با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

خادمی هفته وحدت را فرصت مناسبی به منظور تبیین نقاط اشتراک اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام بین مسلمانان جهان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پیام هفته وحدت به مسلمانان جهان این است که با اتحاد، ذهن هوشیار و در سایه قرآن کریم و دستورات پیامبراکرم(ص) اجازه تفرقه‌افکنی را به بیگانگان ندهیم و وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر دشمن‌شناسی بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: امروز مسلمانان جهان با هشیاری خود از اقدامات شوم استکبار  آگاهی پیدا کرده اند و سعی دارند با اتحاد و انسجام، دشمن را به طور کامل زمین گیر کنند.

خادمی بهترین الگوی مسلمانان را حضرت محمد (ص) اعلام کرد و افزود: وسعت رحمت و تواضع پیامبر (ص) به اندازه ای بوده که تمام طبقات جامعه را می‌دیدند و به حرف‌های کنیز، غلام، بچه، بزرگ و کوچک گوش فرا می‌دادند.

وی در ادامه به اجرای دیگر برنامه‌های هفته وحدت در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: برگزاری گفتمان دینی وحدت اسلامی در مدارس، دانشگاه و مساجد شاخص، برگزاری جشن‌های مردمی در مناطق مختلف شهری و روستایی و برپایی جشن محوری میلاد رسول اکرم (ص) از جمله برنامه‌های هفته وحدت است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.