برگزاری مطالعات هخامنشی، کارنامه و چشم‌انداز در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، پروفسور پی‌یر بریان، هخامنشی‌شناس برجسته جهان دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه با موضوع مطالعات هخامنشی، کارنامه و چشم انداز در

تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران سخنرانی می کند. این برنامه به صورت هم زمان ترجمه می شود.

پی یِر بریان ایران شناس و هخامنشی شناس نامدار فرانسوی، پژوهشگر و استاد تاریخ و تمدن جهان هخامنشی و تاریخ دورهٔ اسکندر در کالج دو فرانس است. او بنیان‌گذار وبگاه پژوهشی achemenet.com است وی در این نشست برنامه پژوهشی و وبگاه خود هخامنشی را به صورت برخط معرفی میکند. ترجمه کتابهای او با استقبال کم نظیری در ایران همراه بوده است.

این برنامه به دعوت و میزبانی دبیرخانه همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و با حمایت انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران برگزار می شود.

این نشست با حضور و همراهی استاد دکتر ژاله آموزگار؛ استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران؛ استاد دکتر کریمی دوستان؛ رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران؛ استاد دکتر دنی هرمان؛ رئیس انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران، ناهید فروغان؛ مترجم آثار پروفسور پی‌یر بریان در ایران و جمال اوبشو رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و به دبیری دکتر علی شهیدی برگزار می شود.

همچنین برای همه مخاطبان دستگاه ترجمه هم زمان پیش بینی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.